Grizzly Zoo i Örebro
Besökte Grizzly Zoo i Örebro för några dagar sedan, och gud vad glad jag alltid blir när jag besöker avdelningen på levande djur!
Absolut den bästa djuraffär med djur jag sett.
Det är glas runt burarna så djuren för typ ett rum för sig själva, vilket jag tycker är bra då många barn (vilket jag har sett) brukar knacka på deras burar och störa dem.
Bilder kommer med mer detaljer om hur djuren har det! 
don't let anyone destroy your happiness 
Guldhamstrarna har stora Hjul, mycket större än vad de flesta djuraffärerna brukar ha och dvärghamstrarna har mindre men en av de större hjulen.
De har bra underlag som inte är nerkissat, matskålen med maten framme och vatten, lite tillbehör till, fina trähus att klättra, gnaga på och sova i. Sist men inte minst, sandbad har de också!
Burarna är rätt stora och de har det rent 
Jättekul att de har det så bra!
Djuren i zoobutikerna nära mig har också så, sandbad o allt, fast lite större burar. De har också sånt glas, och den andra affären får man inte gå in i djurrummet på utan att fråga personalen så de följer med in :D
// Johanna
Medarbetare på Dvärghamster iFokus
Kaninerna har det bra med pellets och hö som ligger i sin ordning till min stora förvåning, gnagpinne, liten bro, hus, skål full med mat.
En av vattenflaskorna är smutsig men det är inget jag ska klaga på när de har det mycket bättre än de flesta djuraffär tycker jag. Kaninerna springer gärna omkring och äter
Dock vet jag inte om deras burar är för små eller inte.
En kanin lever med en marsvin och inte heller vet jag om det är bra.
Jag säger inte att ni ska köpa djur därifrån på tanke med papovan, men om ni inte har några val så tycker jag att ni ska välja denne affär.
#2 Oj, större burar? Vad skönt att höra djuren också har det bra nära dig 
Storleken på burarna ser okej ut tycker jag, för att vara djuraffär.
Kanin och marsvin kan funka utmärkt ihop, fast de talar olika kroppsspråk så de förstår inte varandra så bra. Och kaninen kan råka sparka marsvinet av misstag men oftast funkar det :P
// Johanna
Medarbetare på Dvärghamster iFokus