Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 689 ggr
Mannez
0

Hur mycket pellets?

Hej Fodrar min guldhamster med pellets. Jag blandar Hamster Complete och vanligt blandfoder för hhamstrar. Givetvis så får hon Färskmat varje dag, allt ifrån frukter, grönsaker och en liten bit kött någon gång i veckan. Men nu är frågan, hur mycket pellets ska man ge egentligen? Vid tidigare hamstrar som vi ägt har vi fått rekommenderat att ge fri tillgång och då har man varit tvungen att slänga så mycket överblivet Foder som bblivit kvar.

Hälsningar Amanda och kaninerna

Cafesinner
0

Hamstrar skall ha fri tillgång. Men det betyder ju inte att man behöver ha världens största skål, eller byta varje dag eller så. Macy har sin mat tills jag ser att det bara finns "småfrön" kvar.. Skålen kan stå i någon vecka iaf innan jag slänger resterna och häller i nytt. 
Har varit på ställen / anläggningar där de slänger och byter mat varje dag, men det är inte SÅ noga med bakterier. Nackdelen är även att (om man nu inte utfodrar med pellets dvs) hamstern väljer det godaste, och sedan gör samma sak varje dag för att det alltid kommer nytt. Det "nyttiga och tråkiga" blir inte uppätet.

Scorpio97
0

Jag sprider ut maten i buren, och har lärt mig ungefär hur mycket min hamster äter. Sen ger jag lite mer (:

//Jessie

ebbamedruby
0

Jag har två olika mat. Jag ger dels hamster complete, sen en blandning. blandningen har jag i en skål och den tar typ aldrig slut haha, men jag fyller på när det behövs. Completen strör jag oftast ut, för annars äter hon upp allt på direkten ;)