Min älskade Suni. :-)
För snart 2 år sedan köpte jag min älskade Suni från Anna i Skövde. Först skulle Anna behålla henne men ändrade sig sen så jaga fick köpa henne. Efter lite problem med transport hamnade hon sedan i Stockholm hos sin brors ägare där hon fick stanna över natten. Vilket jag är hemskt tacksam för.
När hon väl kom hem så var hon som en durasellkanin, inte still en sekund.
Förra året så ställde jag ut henne i Kallhäll och kom hem med 2 prisrosetter. Jag var mäkta stolt. :-)
När vi kommit hem från utställningen så kom hon mest fram för att äta och inte mycket mer. Tänkte att hon kanske var trött eller stressad efter utställningen så jag lät henne vara så länge hon åt och drack. Men efter ca 1 månad började hon gå ner en del i vikt och jag tänkte att hon har nog blivit "gammal". Hon vägde som mest 245 gram och som minst när hon blivit gammal 97 gram.
Jag funderade ett tag på att låta henne somna in. Man kände varenda ben i skelettet. Men eftersom hon fortfarande åt och drack och inte verkade sjuk så ville jag inte riktigt fatta det beslutet.
Såg att hennes tänder i överkäken var väldigt korta och jag tror att dom gått av. Hon kunde inte längre äta hundkex som gnag godis och inte heller förstänger. Jag beslutade då att göra som jag gjorde när hon var liten. Började ge henne Barnmat, babygröt och fröblandning. Frukt och grönsaker får hon givetvis också.
Ville helt enkelt se tiden an och se om hon gick upp i vikt. Tänderna har också börjat växa ut igen. Hon börjar bli rund och go igen. Man känner fortfarande skelettet runt frambenen och vid skulderbladen (om det nu heter så på hamstrar). Nu har hon gått upp till 145 gram och gillar att sitta hon mig för att bara mysa. Till skillnad från durasellkaninen hon vara när hon kom.
Så jag är väldigt glad att jag inte lät henne somna in i julas när jag funderade på det.
Hon fyller 2 år den 28/5 och jag tror nu att hon får uppleva den. :-)
Hon fick i somras en underbart gullig granne som heter Gin. Hon kommer från Emmy i Danderyd. Hon fyller 1 år den 8/5.
vad bra att ni inte avlivade henne, Hon verkar vara en underbar liten pälsboll:) önskar all lycka till dig och Suni och hoppas att hon får uppleva sin 2:a födelsedag;)
Tack.
Ja hon är verkligen underbar. Hon var ännu mer pälsboll förut, men helt ok nu med.
Jag håller tummarna att hon håller sig frisk ett tag till.
Hon ökar i vikt hela tiden. ;-) Nu är hon uppe i 157 gram.
Emmy i Danderyd? Nu blev jag nyfiken. Har hon någon hemsida? Jag bor nämnligen VÄLDIGT när Danderyd.. :)
Hälsningar Olivia, stolt hamsterägare med egen pytteliten uppfödning www.nackrosenshamstrar.weebly.com
http://eldangens.weebly.com/ Men nu ser det bara ut som hon föder upp Campbells
Tack! Ska kika runt lite där! :)
Hälsningar Olivia, stolt hamsterägare med egen pytteliten uppfödning www.nackrosenshamstrar.weebly.com