Hamster iFokus

Hamster

Etiketthamster
Läst 454 ggr
Clariiz
2014-04-06 21:15
0

Dvärghamstrar

Då min sambo endast går med på någon typ av burdjur åt gången har jag just nu inga hamstrar. Haft guldhamstrar tidigare men är oerhört sugen på dvärghamstrar och har vart länge. 

Mina härligt gerbiler fyllde 3 i december och fast man inte vill inse det kan vi börja närma oss slutet (deras mamma är dock 5). 

Vi vet båda två att vi inte kommer vilja vara utan akvariet med smådjuren när den dagen kommer och har bestämt oss för en flock dvärghamstrar.  

Vilken typ av dvärghamster passar oss bäst om vi vill ha en flock på 3-5 st gärna i varierande färger? :)

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Dvärgvädur
2014-04-06 21:21
0

Tror jag skulle säga vintervit.. De har ju varierande färger eftersom de växlar päls, då kan ju vissa bli fläckiga en tid, hihi. Sedan finns det ju rätt mycket färger bland dem också. 

Campbells kan ju ha många olika färger men har ingen större erfarenhet av dem :/

// Johanna

Medarbetare på Dvärghamster iFokus

[MARWAKE]
2014-04-06 21:24
0

Campbells kan jag rekommendera då dem sällan är osams (det varierar). Eller roborovskis som är väldigt bra om man vill ha en stor flock. Men roborovskis finns dock inte i så många varierande färger ;)

Fiona1234
2014-04-06 21:30
0

Campells funkar i grupper och finns i jätte många olika färger :).

// Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning

Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus

Clariiz
2014-04-06 21:30
0

Vad jag läst så kan vintervit vara lite mer risky? Att det är vanligare med osämja? 

Hur står Bur bör man ha för 3-5 campbells? 

Vet ni någon uppfödare i sörmland/västmanland som föder upp i olika färger?

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

[MARWAKE]
2014-04-06 22:00
0

#4 Jag har vintervita och dem bråkade ganska allvarligt så att jag fick sära på dem. Min kompis har 3 campbells och dem bråkar aldrig. Men det beror på, vissa funkar ihop medans andra inte ;)

Clariiz
2014-04-07 20:05
0

Känns som att det får bli campbells :)

Funkar honor eller hanar bäst? (oftast)

Kan man föra in fler i flocken efter ett tag eller är det svårt?

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

[Howres]
2014-04-07 21:07
0

För det mesta fungerar hanar bäst :)