Duna fun
Jag håller på letar efter en Bur som min guldhamster kan ha på sommaren (när vi är i sommarstugan) och hittade en Duna Fun på blocket för ett bra pris. Men den har ju två hyllplan, så det finns väl en risk att hamstern kan skada sig om den ramlar ner från det högsta? Eller det kanske den inte gör?
Om det finns en skaderisk, är det någon som vet ifall man liksom kan ta bort gallerdelen (för det är ju botten, sen en liten gallerdel, sen en täckande plastdel) samt det högsta hyllplanen, så att den inte blir lika hög?
Vet inte om det går att förstå något av det jag just skrev.. Tacksam för svar i alla fall! 🤪
Eller juste, man kan ju säkert bara ta bort det översta hyllplanet och låta gallret vara kvar.. ☝️ Fast då får man väl hålla tummarna för att han inte börjar gnaga på gallret.
Jag hade en sån till mina dvärgar. Och jag tycker den fungerar ganska bra, förutom att den är ganska hög då. Men om han ramlar ner från översta hyllplan tror jag nog att han inte skadar sig. Min ramlade ner därifrån en gång men hon klarade sig fin fint. Man kan ta av gallret och ha buren som en vanlig mini duna Bur, om du förstår hur jag menar. ;)
har också haft en sån och du kan absolut ta bort galer delen om du vill. men så himla högt blir det ändå inte från översta planet så de gör sig illa. en bra bur
Jag har 4 st sånna burar här hemma, de är inte så höga att de kan ramla och göra sig illa, så översta hyllplanet kan absolut vara kvar :).
// Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning
Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus
Tack för era svar!
Slutade dock med att jag köpte en 130L SAMLA när vi ändå var på ikea idag. Även om jag tycker Dunor är finare, så är det ett lite billigare alternativ. 😊
Men är ju bra att veta i framtiden, kanske blir en duna då, om jag hittar en som är ännu billigare eller får för mig att skaffa en till hamster. 😛
#5 De SAMLA lådorna är bra, skaffade en till syrran Toulouse, och hon verkar gilla den x)
Med Vänlig Hälsning Tindra
Medarbetare på guldhamster.ifokus
-Toulouse Cola Fanuel-