Hamster iFokus

Hamster

Etiketterburartillbehörinredning
Läst 427 ggr
Tipsi3
0

Funkar det utan lock?

Hej,

min guldhamster Toulouse har hitills bott i en mini duna. Jag har ganska länge tänkt skaffa en större Bur, en 130 l samla och nu blir det äntligen av! Hon ska ha ungar till sommaren i en sådan Bur så hon får flytta in lite i förväg… x)

Men, nu är det lite så att jag undrar över det här med lock. Den är ju 44 cm hög, och jag vill att hon ska kunna flytta in i den idag, så jag kommer inte att hinna fixa nät på locket idag. Men visst borde det funka utan lock i början? Det är ju såpass högt. 

Men tror ni att det skulle funka? Hennes högsta hus är nog 15 cm högt tror jag, men resten av inredningen är ganska låg :)

Med Vänlig Hälsning Tindra

Medarbetare på guldhamster.ifokus

-Toulouse Cola Fanuel-

Dvärgvädur
0

Bild? Jag tror det skulle funka ^^

// Johanna

Medarbetare på Dvärghamster iFokus

Tipsi3
0

På buren? Har inte fått hem den än… men här är en länk till IKEA:s beskrivning etc. av buren! :)

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/S09850874/#/S69903214

-Toulouse Cola Fanuel-

Dvärgvädur
0

Jomen om det är 44 cm högt ska det inte vara några problem, mitt akvarium är 41 cm och funkar utan 🙂

// Johanna

Medarbetare på Dvärghamster iFokus

jossa5
1

Jag har min samla 130l utan lock till en dvärghamster. Det funkar hur bra som helst. :) Se bara till att inte ha för höga prylar den kan klättra på och ev ta sig ut så så bör det gå bra. :)

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

Tipsi3
0

Tack för svaren!

Nu har hon flyttat in, hon har inte fått så hög inredning så det ska nog gå bra! Hon gillar nya buren, haha :)

-Toulouse Cola Fanuel-

Lojs
0

Jag tycker det beror lite på hur man sätter vattenflaskan, det brukar vara den som är vägen ut ur buren. ;)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Tipsi3
0

#6 Haha, då går jag säker! Hon har vattenskål :)

-Toulouse Cola Fanuel-