Funkar det utan lock?
Hej,
min guldhamster Toulouse har hitills bott i en mini duna. Jag har ganska länge tänkt skaffa en större Bur, en 130 l samla och nu blir det äntligen av! Hon ska ha ungar till sommaren i en sådan Bur så hon får flytta in lite i förväg… x)
Men, nu är det lite så att jag undrar över det här med lock. Den är ju 44 cm hög, och jag vill att hon ska kunna flytta in i den idag, så jag kommer inte att hinna fixa nät på locket idag. Men visst borde det funka utan lock i början? Det är ju såpass högt.
Men tror ni att det skulle funka? Hennes högsta hus är nog 15 cm högt tror jag, men resten av inredningen är ganska låg :)
Med Vänlig Hälsning Tindra
Medarbetare på guldhamster.ifokus
-Toulouse Cola Fanuel-
Bild? Jag tror det skulle funka ^^
// Johanna
Medarbetare på Dvärghamster iFokus
På buren? Har inte fått hem den än… men här är en länk till IKEA:s beskrivning etc. av buren! :)
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/S09850874/#/S69903214
-Toulouse Cola Fanuel-
Jomen om det är 44 cm högt ska det inte vara några problem, mitt akvarium är 41 cm och funkar utan 🙂
// Johanna
Medarbetare på Dvärghamster iFokus
Jag har min samla 130l utan lock till en dvärghamster. Det funkar hur bra som helst. :) Se bara till att inte ha för höga prylar den kan klättra på och ev ta sig ut så så bör det gå bra. :)
Mvh,
Jossan Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus
Tack för svaren!
Nu har hon flyttat in, hon har inte fått så hög inredning så det ska nog gå bra! Hon gillar nya buren, haha :)
-Toulouse Cola Fanuel-

Jag tycker det beror lite på hur man sätter vattenflaskan, det brukar vara den som är vägen ut ur buren. ;)
"If someone ever says "-You don't need more aquariums."
Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.
#6 Haha, då går jag säker! Hon har vattenskål :)
-Toulouse Cola Fanuel-