Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 1219 ggr
Frosstis
0

har inga leksaker :(

ja, jag har inga leksaker! den enda som jag har är ett sånt långt, lila rör som är böjbart och så. I min lekhage finns nden+enn liten äggakrtong+en gungbärda och ett agility-A. Inget roligt för honom! Bara röret.. Han tkr inte att äggkartonger är kul, kan ni ge lite tips på vad jag kan göra för leksaker åt honom?

Och i buren.. ett Hjul, 2 matskålar+vattenskål, hus, 2 pinnar, 3 toarullar, toa, en låda så att han kommer upp till sin ställning av trä. Det är ju jättetråkgit för honom! Jag tror att det enda han gör på natten är att klättra upp på lådan till ställningen, gå upp och titta om locket är av och sedan gå ner igen, kanske springa i sitt Hjul lite och sen samma sak igen. Verkligen inget kul! Jag försöker ha han uppe så länge som möjligt men det finns j inget ku lhär uppe heller för han får inte springa lös i något av rummet i huset.. Så han måste vara i sin rasthage eller gosa med mig & ibland gör jag agility med honom fast han tkr inte så mkt om det..

Ge mig tips på leksaker och hur jag kan aktivera honom så är ni assnälla! ♥

[VillePille]
0

vill också ha tips, har samma ''problem'' :P Ville gillar bara att gnaga på äggkartonger xD ♥

Frosstis
0

Juste ja.. Jag brukar ha honom i bollen också om han är pigg, annars rullar han till ett hörn och sursover. Hade han nyss i soffan och lärde honom 'snurra', typ. Han lärde sig det TYP, men sen tröttnade han så jag har gosat med honom och vart vakt så han inte springer till kanterna/kryper under kuddarna. Haha om man tar handen på kanten så blir han värsta trotsig och SKA dit.. ;)

[VillePille]
0

haha känner igen mig där ;)

Ebby
0

Det finns en sida som du kan få tips om hemmagjorda leksaker sök på hamster leksaker bara,där kan du säkert hitta nåt kulGlad

Twisted_T
0

Jag har hjulet i rasthagen med lite pinnar, ett "utsiktstorn" och en tunnel. Sen sätter jag in deras sandbad/toalett där i med. i buren har de inte så mycket att leka med. McQueen har en hängmatta, en tunnel, sitt hus, toaletten, en trägren och några små och så vattenflaska och matskålar såklart. Panter har toaletten/sandbad som han gräver mycket i, vattenflaska,matskålar,en sten att stå på och klättra, hus, en trägren och några små, en tunell och en lekställning som hänger från taket som han klättrar mycket i. Genesis har matskålar,vattenflaska,hus, trägren och små till det med, sandbad som hon gräver mycket i, tunnel och en stege.

Man kan ju göra lite spännande saker som aktivering, t.ex. att ta en toalettpappers rulle och stoppa i lite godis och klämma in kanterna så de för kämpa lite för att få ut dem.

Köpt en speciell slags "tråd" i naturmaterial som jag ska börja göra egna leksaker med. T.ex. ta en strumpa som det är hål i eller som jag inte hittar i par och klippa till den och sätta tråden i så blir det som en tunnel hängande från taket i buren. Går också att sätta fast i taket och hänga t.ex godis på eller lite goda frukter eller så på den. Detta kan ju bli svårt varje dag eftersom frukter innehåller en del socker. Men då och då går ju bra :)

// Linn

Medarbetare på Hamster.ifokus! :)

Frosstis
0

Okej. Jag provade att vika in kanterna en gång men han försökte inte ens få ut godisarna, så de typ ruttnade.. (det var morötter)

Mm det låter kul :D

Twisted_T
0

#6 Du kan lägga in t.ex. hundgodis i. Då spelar det inte så stor roll om det tar lite längre tid innan han öppnar den :) Men kan ju hända att han inte tycker det är speciellt kul då. Det är ju olika från hamster till hamster.

// Linn

Medarbetare på Hamster.ifokus! :)

illoi
0

ge honom ett stort sandbad om han inte redan har det  sen kan du sprida fröna i botten materialet istället för att ge det i en skål  det gör att din hamster får jobba lite för maten istället för att få det serverat. det är ett naturligt beteende för hamstrar och ger dom lång syselsättning. linga in något smaskigt godis som tex pumpa kärnor i lite toa eller hushålspapper. då får den jobba lite också. man måste ge något som är jäääääte mumsigt för hamstern för att den ska vilja öppna själv :) lycka till

Lojs
0

#8 Tråden är 2 år gammal. :)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

illoi
0

vet såg det efteråt:)

Frosstis
0

#8 Naw tack men jag har ingen hamster längre:)

[EmmaPemma1]
0

Men det är ändå bra att tråden puttas upp och får nya förslag för många har nog samma problem, i varje fall jag ;)

illoi
0

:)

illoi
0

:)

hannatove
0

Man kan ta en toarulle och vika in kanterna på toarullen.Sen lägger man i lite godis. Så får hamstern gnaga och försöka att få tag på godiset i toarullen. Man kan göra rör av pringels rör det tycker jag är smart för att man kan välja vilken längd man vill ha och  så är det stort och rymligt. :) Hoppas de hjälpte lite :)