Esmeralda, min gamla tant! [Bildtråd]
Jag vet att det någonstans inne på dvärghamster.ifokus finns en tråd för Esmeralda också, men tänkte ju dela med mig av min gamla tantalutta här också!
Esmeralda är en campbell tjej som är född 20110401. Hon är alltså ca. 2 år och 11 månader gammal (rätta mig om jag räknat fel haha!)
Jag köpte/fick Esmeralda som omplacering julen 2011 och sedan dess har hon varit en trogen liten älskling som står mig nära om hjärtat.
Esmeralda har alltid varit frisk men med åldern har hon utvecklat gråstarr på höger öga och fått både nedsatt syn och hörsel, men still going strong! vi är på vet. besök varannan vecka, Esmeralda är en väldigt cool tjej som inte stressar upp sig så som många andra hamstrar. Att vi besöker veterinär är för att hålla koll på hennes hälsa och att hon inte lider, vilket hon inte gör. Så sålänge hon inte mår dåligt utan är pigg och kry så får hon fortsätta lulla runt :)
på bilderna ser hon väldigt stripig ut i pälsen, men hon fick för sig att duscha under vattenflaskan precis innan jag skulle fota haha!
(Suddiga bilder, svårt att fota en kvick liten tös…)
❤️ Älskade husdjur
Vilken gullig liten tjej… eller tant, hur man nu vill! 😍
#2 Ja hon är så otroligt charmig 😍
❤️ Älskade husdjur
Jättefin jue.. verkar himla go och snäll också 😘
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
Så fiiiin! Kul med en sådan gammal tant! 😊
Åh Vilken underbar! Älskar färgen :D
// Johanna
Medarbetare på Dvärghamster iFokus
#5 ja hon blir som en liten hund när hon hör att man kommer hem och står i buren och hoppar för att få komma upp och mysa! #6 ja verkligen :) ska hälsa henne att hon är fin, då blir hon nog mallig hihi! #7 ja prinsessan! Visst är den fin? :) min lilla vaniljtopp!
❤️ Älskade husdjur
Söt tjej 😍 Färgen är riktigt snygg! Häftig kontrast med de röda ögonen! :D
Med Vänlig Hälsning Tindra
Medarbetare på guldhamster.ifokus
-Toulouse Cola Fanuel-
Lever hon än? :)
Hon lever än, men troligen inte en dag till.
Förra veckan började hon äta mindre än tidigare och rasade kraftigt i vikt, men var fortfarande pigg och kry. Igår slutade hon äta helt och har bara druckit några droppar vatten och idag slutade bakbenen fungera. Jag har hjälpt henne in i sitt älskade varma "fluffrör" (inte hamstervadd eller dyl. utan typ pälstyg) där hon ligger och sover, pratar med henne hela tiden och hon är lugn och pulsen känns normal.
Det svider hårt att se hur hon sakta lämnar denna värld, hade önskat att jag kunnat hjälpa men både jag och min veterinär anser att skönast för Esmeralda i detta läge är att hon får somna in i lugn och ro i den miljö hon är van vid.
❤️ Älskade husdjur
Beklagar, vad jobbigt att för henne och för dig. Du verkar vara väldigt fäst vid den fina lilla damen. 🌺
Vad fint att läsa om hur väl du tar hand omdin hamster!
Miss Emmi's uppfödning
Blogg: http://emmisibirier.bloggagratis.se
Helt otroligt, så har det hela vänt för Esmeralda! Imorse var jag så säker på att jag inte skulle ha min tjej kvar i slutet av dagen. Men jag har stödmatat och "vattnat" henne för att hon iaf ska slippa ligga där hungrig och törstig, och helt plötsligt var det som om alla krafter kom tillbaka! Hon vart mer och mer matglad för varje tillfälle jag gav henne, sen helt plötsligt började hon sprattla och tillslut sprang hon runt på soffan som om inget hade hänt!
Nu åt hon tom Barnmat själv utan någon hjälp alls, förstår faktiskt inte alls hur tusan detta gick till!
Men vågar inte hoppas för mycket heller, för hon är fortfarande gammal och det här kan ju vara någon tillfällig spurt hon fått i benen, men det gör mig glad att se lite liv i hennes lilla taniga kropp ❤️
❤️ Älskade husdjur
Hoppas hon mår bättre "på riktigt" för eran skull. 🙂
Tyvärr somnade Esmeralda förevigt kl. 12.00 idag.
❤️ Älskade husdjur
Åh nej, beklagar! 😕
Vila i frid Esmeralda! 🌺
Nej, usch vad tråkigt! 😕
Rest In Peace fina Esmeralda ❤️
Med Vänlig Hälsning Tindra
Medarbetare på guldhamster.ifokus
-Toulouse Cola Fanuel-
Vila i frid fina lilla hamster❤️
Shadow gick också bort, den 9.. Hoppas dem får springa runt och äta sig tjocka på godsaker uppe i hamsterhimlen ❤️
// Johanna
Medarbetare på Dvärghamster iFokus
Beklagar, hon var en jättefin liten hamster! Vila i frid Esmeralda 🌺
Vila i frid Esmeralda!
Med vänlig hälsning, Mimmi
Vila i frid fina hamster