Hamster iFokus

Hamster

Etiketteravelgenetikuppfödningvintervit
Läst 333 ggr
Lexie82
2014-03-11 23:05
0

Se skillnad?

Postade detta på dvärghamster i fokus, men testar även här då för att öka chansen för svar =)

Ni som föder upp, hur ser ni skillnad på ungarna i en kull?

Menade färgmässigt, hur man skiljer till exempel på till exempel två honor som båda är agouti.

Säg att jag föder upp vintervita, och jag har en köpare som kommer för att titta på dem och bestämmer sig för att "den där vill jag ha", men så är det fortfarande en vecka kvar tills de kan lämna mamman. Tänkte om det fanns något tips på hur man kan "märka" dem utan att sätta den tingade hamstern/hamstrarna i en egen Bur.

BlackandBlue
2014-03-11 23:29
0

Jag fick en kull på 7 soblar (guldis) en sobel hona, tre sobel hanar och 3 satin sobel hanar! Satinerna kunde jag skilja pga att en var liten o sen hade de andra två några grejer som skiljde på personligheterna! men de andra tre vanliga soblarna kan jag fortfarande inte skilja på de är väldigt lika, nu bor de dock i varsin Bur ;)

// Claudia Bertheau

BlackandBlue's Guldhamsteruppfödning
www.Blackandblues.weebly.com

mocchino
2014-03-11 23:36
0

Jag resonerar som så att om inte jag kan se skillnad på dom så lär inte köparen göra det heller. ;) Fast jag brukar faktiskt vara ärlig och säga att jag ser inte skillnad på dom och det har aldrig varit några problem tidigare att någon har blivit sur för att dom har fått "fel" hamster. Jag hade en kull med 9 nf, såg inte skillnad på nån eller jo två var långhår medans de andra var kh. ;) Nån var väl minstingen också. :) 

I värsta fall får man väl låta personerna som har tingat dom komma i den ordningen som dom har tingat hamstrarna så att den som var där först får komma först så att den får den som dom tror att dom har reserverat. :)

// Nathalie