Hamster iFokus

Hamster

Etikett: off-topic
LĂ€st 7556 ggr
Tazzar
1

Klotterplanket 62

goldenhamsters
0

Bra ett nytt klotterplank! Var ett tag sen man sĂ„g dig Tazzar hĂ€r ocksĂ„ 🙂

Mvh Alicia.

Tazzar
0

#1 Har Ă€gnat vĂ„ren Ă„t att flytta hemifrĂ„n. đŸ™‚ SĂ„ har inte skrivit sĂ„ mycket hĂ€r, men nu Ă€r man tillbaka. Kul att se er ocksĂ„!

[etsan]
0

#2 kul! Bor du sjÀlv eller tillsammans med nÄgon? :)

Frosstis
5

Helt slut!! Men min prao Ă€r bra, sĂ„ mycket bĂ€ttre Ă€n skolan ^^ mocka, sopa, mocka, fika, sopa, mocka paddocken, mata, ge vatten, mocka, sopa, göra rent
 m.m. Mina ben och fötter vĂ€rker ;) Men fĂ„r ju vara med "smĂ„" Ă€lsklingar ^^ En av hĂ€starna mĂ„ste jag titta upp för att kunna se ryggen! Jag Ă€r 1,70!! SÅ stor Ă€r den hĂ€sten, verkligen ^^D hoppas vi fĂ„r rida nĂ„gon dag.

Frosstis
5

TĂ€nkte berĂ€tta VÄRLDENS LOVESTORY idag i stallet! ♄♄ Dom har 4 shettisar, varav 2- Engla och Atlaz- Ă€r heelt kĂ€ra i varandra, sĂ„ skulle en tjej tömköra Engla. SĂ„ fick jag och Eve följa med henne och hĂ€mta henne eftersom Atlaz kanske ocksĂ„ skulle fĂ„ komma med, eftersom dom knappt kan skiljas Ă„t. Naww!! Men det gick bra att hĂ€mta henne, och nĂ€r Atlaz mĂ€rker att hon har gĂ„tt sĂ„ ser han henne gĂ„ pĂ„ vĂ€gen och sĂ„ springer han efter henne och ropar pĂ„ henne, gör allt vad han kan för att kunna galoppera sĂ„ fort som möjligt i leran. SÅ SÖT. SĂ„ upptĂ€ckte han att hon kom lĂ€ngre bort, sĂ„ vĂ€nde han och sprang in i skogen i leran efter henne, medan han ropadee ♄♄ Och sĂ„ fick han stanna vid öppningen (det finns tvĂ„ öppningar), sĂ„ gick jag och stĂ€ngde till ordentligt. SĂ„ gick vi till stallet igen med Engla, sĂ„ hörde man Atlaz gnĂ€gga efter henne hela tiden. SĂ„ gick vi back to normal, sĂ„ gĂ„r jag i gĂ„ngen sĂ„ hör vi klapprande hovar sĂ„ springer Atlaz förbi ingĂ„ngen med öronen uppe och letar efter sin flicka. SĂ„ sprang han in och hittade henne, sĂ„ gick han in i spiltan och pussade henne ♄♄♄ AssĂ„ jag typ smĂ€lte, SÅÅ SÖÖTA! Sen fick han stĂ„ i spiltan medan hon var ute, sĂ„ gnĂ€ggade han och ropade efter henne hela tiden. Och nĂ€r vi mockade hennes spilta (dom stĂ„r mitt emot varandra) sĂ„ tittade han pĂ„ oss och typ "hallĂ„ vart Ă€r hon?!". Söta som socker Ă€r en underdrift ♄_♄ FĂ„r ta kort pĂ„ dom imorgon!

goldenhamsters
1

Nu Ă€r jag otroligt seg och trött i huvudet efter att ha skrivit uppsats om kemiska bindningar i flera timmar. Ska bli sĂ„ skönt att bara gĂ„ en halv skoldag imorgon och sen ett halvlov! 😃.

Mvh Alicia.

Odette
3

#5 Aww, finns ju de som Ă€r sĂ„dĂ€r oskiljaktiga. Kan bli jobbigt pĂ„ ett sĂ€tt, om man vill göra nĂ„got med EN av hĂ€starna. Men Ă€ndĂ„ gulligt, ser det framför mig hur han panik springer och letar henne 😛

Tur att du kom Ä rÀddade trÄden Tazzar, sÄ folket inte blir stingsliga av att den inte gÄr att ladda för att den Àr överfull :p
Jag hĂ€nger inte sĂ„ mkt hĂ€r för tillfĂ€llet, Ă€r mest pĂ„ SHFifokus, men tittar in hĂ€r ibland sĂ„klart â˜ș

Meeeen.. jag kanske blir lite mer aktiv hĂ€r den dagen jag skaffar hamster igen, för tillfĂ€llet har jag inte sĂ„ stor "anledning" att gĂ„ in Ă„ skriva hĂ€r tyvĂ€rr. Men jag hĂ„ller Ă€ndĂ„ ett öga pĂ„ er sĂ„ ni sköter er 😉

_♄ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♄
_

Frosstis
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ni ska bara veta hur Àcklig min hamster Àr xD Han har en sÄn dÀr glasburk frÄn ikea med Sand i (en toa alltsÄ), och dÀr kissar och bajsar han flitigt. MEN! Han anvÀnder den ocksÄ som matförrÄd, han lÀgger maten dÀr och aldrig i huset. vilket Àr en fördel dÄ jag slipper förstöra hans hus hela tiden.

Men det Àr ju sÄ Àckligt! Han kissar och bajsar i sin mat, och sedan förvÀntar sig Àta dig?! Usch!

SĂ„ idag tröttnade jag och gav honom en till toalĂ„da. Hoppas han fattar vinkeln. 

Hittade ocksÄ massa bajspluttar i matskÄlen.. blÀÀ!

dizguss..

Frosstis
3

guess what i got today..^^

ElviraNym
0

Bö silvergrÄ umb Lh

kan ni översÀtta detta till mig? Hehe inte sÄ bra pÄ just det. Vad betyder rex och sobel, umb och bö?

Med vÀnliga hÀlsningar,
Elvira

Frosstis
2

#10 Brun örad silvergrÄ umborus lÄnghÄr.

Rex=att pÀlsen Àr lockig, Àven morrhÄren (och ögonfransarna?). Och pÀlsen Àr mycket tÀt.

ElviraNym
0

aha

Tack men umborus?

mvh Elvira

Med vÀnliga hÀlsningar,
Elvira

Odette
0

Umborous Àr en förmörkningsgen eller vad man ska sÀga. En creme tillsammans med genen umborous ger sobelfÀrgade hamstrar :)

För övrigt finns det en liten lista pÄ förkortningar till er som missat den; http://www.hamsterforeningen.se/guldhamster/genetik-1920374

_♄ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♄
_

ElviraNym
0

tack!

Mvh Elvira

Med vÀnliga hÀlsningar,
Elvira

Frosstis
0

Har vart pĂ„ djurskyddet ungefĂ€r hela dagen (innan red jag ut och ramlade av hehe) och det var kul! Skitvarmt dock.. typ 30 grader.. massa möss (minst 30-40 st!) och vissa var SÅ söta. Andra var skadade och ska avlivas. Minst 10-15 kommer avlivas iallafall. Sen fanns det ett par hamstrar, OCH EN SKITSÖT SJUSOVARE!!!! AssĂ„ den var sĂ„ gosig. Och tvĂ„ rĂ€dda degus. Och sedan en maaassa chinchillor.. uhh.. ska dit imorgon igen och försöka fĂ„ ordning pĂ„ allt. Fanns en hamster som var dove ds och var jĂ€ttefin och hade sĂ„ fina ögon ♄

Bruden-Mbuti
1

vilken bra dag det var igÄr. kutade vÄrruset Ä förbÀttrade tiden frÄn förra Äret.

idag började dagen bra. fick frukost pÄ sÀngen dagen till Àra.

fick Àven en blÄ berlock i den blÄ fÀrg som jag gillar.

[walliiz]
0
Odette
1

#17 VĂ€ldigt kort film, men tusan sĂ„ söt.. ba "ja jymmej den inte i mynnen!!" â˜ș

_

[walliiz]
0

#18 Haha, ja! Ännu gulligare nĂ€r hon försökte fĂ„ in den i huset
 Hade munnen pĂ„ halva pinnen och försökte trycka in den i huset, men det gick inte, tog stopp. Haha.  :)

Anonym
Anonym
0

Ska bara testa att posta wn komenta anonymt :)

Frosstis
0

Hamstern tyckte inte han fÄtt komma ut ordentligt sÄ inatt runt halv fyra sÄ stod han och puttade pÄ locket till sin Bur, sötnosen. SÄ jag tog upp honom och gosade lite, sedan kunde han sova gott igen ^^

Roonja
15

Nu Ă€r jag klar med mammas födelsedags present. 🙂 Hon önskade sig en bild pĂ„ en shiba och det fick hon. 🙂

PĂ„ bilden: Shiban Shego.

Tid: 1 timme och 30 minuter. 

Ni fĂ„r gĂ€rna sĂ€ga vad ni tycker. 😇

Mimmi_Lola
0

#22 Åhh, vad snygg! :D Den som Ă€ndĂ„ kunde rita sĂ„ bra! ;)

Med vÀnlig hÀlsning, Mimmi

Zorro_Tiger
0

Åhh vad jag lĂ€ngtar tills nĂ€sta vĂ„r dĂ„ jag förmodligen ska skaffa guldhamaster (har 3 dvĂ€rgisar nu)!! :D

"Det Àr inte mÀnniskor som hatar mig, det Àr jag som hatar mÀnniskor"

Roonja
0

#23 Tack vad gullig du Ă€r! 😃 Och du kan sĂ€kert rita mycket bĂ€ttre. 😃

#24 Åh vad roligt, grattis! :D

Zorro_Tiger
0

#25  Tack, lĂ€ngtar verkligen jĂ€tte mycket. Ska bli sĂ„ kul att "testa" guldhamstrar ocksĂ„!^^

Mimmi_Lola
0

#24 Vad kul! :D

Idag skaffade jag en ny och roligare Bur till Lola, hon Àlskar den! :D Jag försöker lÀgga en lÀnk hur den ser ut:

http://www.zooplus.fi/shop/jyrsijat/hakit_aitaukset/hamsterin/hamsteri/197517

Ja, jag bor i Finland och handlar frÄn zooplus.fi ;)

Jag vet att det finns plastdelar och sÄ, men hon brukar inte gnaga pÄ det. :) Dessutom Àr plasten inte "kantig" och lÀtt att gnaga pÄ. ;)

Med vĂ€nlig hĂ€lsning, Mimmi & Lola ♄

Zorro_Tiger
0

#27 Ja verkligen! :D

[etsan]
0

#22 den var ju för söt! Och vÀldigt fint ritad! Jag skulle aldrig kunna rita sÄ bra! SÄ himla fin!

Roonja
0

#29 Åh tack vad snĂ€ll du Ă€r! 😃 Och det kan du sĂ€kert göra! :D

Imasy
0

TÀnk om folk kunde vara lite mer rÀdda om sig sjÀlv? Ju Àldre de blir desto vÀrre blir de.

Idag var en sÄdan dÀr dag nÀr hjÀrtat hoppade ut pÄ instrumentpanelen i bilen. Kommer och kör pÄ 80 strÀcka, ser en ung kille pÄ moppe komma fram till en anslutande vÀg dÀr han har vÀjningsplikt och tÀnker att nu mÄste han vÀl stanna.

Men nej. Mitt ut framför bilen for han, sÄ idag kan han tacka sina lyckliga Ànglar han uppenbarligen hade med sig, att jag fick ner farten sÄ han hann över pÄ sitt körfÀlt. Annars hade han inte fÄtt börja skolan i höst.

goldenhamsters
2

Passar just nu en undulattjej vid namn Caesar, sÄ himla social och rolig. Hon Àr med mig överallt och sitter pÄ mitt huvud, till och med nÀr jag badar kan hon hoppa ner och bada lite med mig. Hela min familj Àr för stormförtjusta i lilla undulaten, sÄ vi kommer nog skaffa ett par undulater sen. Kan rekommendera undulater till alla, sÄ otroligt sociala djur!

PĂ„ bilden flög hon ner och snodde en pit paj av mig, busfĂ„gel som snor mat 😛.

Mvh Alicia.

Toffs
3

Tigers Mordblick. đŸ˜ź

Alexxiis
0

#4 vet vad du menar, Solo och Cameron Àr GIGANTISKA! Cameron Àr ca 172 i mankhöjd och Solo Àr ca 177 i mankhöjd! :P

Frosstis
0

#34 Åh bor du ocksĂ„ hĂ€r?! :D Älskade att gĂ„ runt dĂ€r och sjunga "i'm riding solo, solo" om du vet vilket lĂ„t det Ă€r hahah

Frosstis
0

#34 Men Àr inte cameron högre Àn solo? Han Àr vÀl störst i stallet?

Alexxiis
0

#35 haha Jason derulo! ;) ja jag vet vem du Àr haha! Vi spelade pamfu i skolan nÀr jag gick i 2 an, tror du gick i 3/4 dÄ! (2008) haha! :)

Frosstis
0

#37 Men va!! Hahah omg skicka pm till mig??

Alexxiis
0

#36 nej! Solo Àr störst! Och pixie Àr minst! :):)

Frosstis
0

Pixie♄♄♄

Alexxiis
1

#40 sÄ söt! :)

NinjaKakan
4

Sopa pausa sopa pausa. GerbiljĂ€kel som sprĂ€tter ut spĂ„n över hela golvet fast han har en 130 l samla
 Att han lyckas 
 Lilla odjur :P

Alexxiis
0

#42 haha :)

[etsan]
0

#42 hahahaha xD

NinjaKakan
0

Han Ă€r otrolig stökig. Han lyckades ju rymma hĂ€r hemma..Fick sĂ„ga upp en bit av gaderoben (som för övrig Ă€r fast och ingĂ„r i lĂ€genheten sĂ„ min hyresvĂ€rd lĂ€r inte bli glad) för att fĂ„ ut knĂ€ppgöken som hittat en pyyyyttelitet minihĂ„l att krypa in igenom. OcksĂ„ den enda gĂ„nger jag min sambo hoppa runt som en idiot för att han Ă€r rĂ€dd för han hahaha :P Det sĂ„g kul ut ska jag lova!

Alexxiis
0

#45 haha vad jobbigt att ni fick sÄga! Men tur att ni hittade honom! Haha vilken rolig filur! ;)

Frosstis
4

joooobbar

Alexxiis
0

#47 Gud vad fiiint!!!! :O :)

NinjaKakan
1

Och min lilla gerbil har Àntligen fÄtt sitt föralltid hem! underbart!!!

Juliiao
0

nĂ„n som kan hjĂ€lpa mig lite? 

jag har en hamsterhona pÄ ca 5mÄnader och hon Àr (förhoppningsvis) drÀktig.

hon har vart hur snÀll och tam som helst aldrig lixom bitit nÄn eller vart sprallig nÀr man tar upp henne frÄn buren men sen idag ner jag ska ta upp henne attackerar hon min hand Ä biter?

hon har aldrig gjort sĂ„ kan det bero pĂ„ att hon kanske vĂ€ntar ungar eller nĂ„tt annat? 

tack i förhand ,Julia

MaaariaS
0

#50 Min hona som var drĂ€ktig blev ocksĂ„ sĂ„n dagen efter parningen, hon Ă€r bara gravid sur 😉

Medarbetare pÄ Chinese crested ifokus.

goldenhamsters
0

Det vĂ€rsta jag vet Ă€r att Ă„ka till veterinĂ€ren. Och nu mĂ„ste jag det imorgon med en kanin som jag passar. Min favoritkanin av dem alla, mĂ€rkte att hon knappt Ă„t nĂ„got. SĂ„g dĂ„ att hon hade ett riktigt illa bettfel och för lĂ„nga tĂ€nder, och de pĂ„ kanin.ifokus tycker jag ska avliva henne. KĂ€nner mig sĂ„ kluven, vet inte vad jag ska göra eftersom det inte Ă€r min kanin. Och Ă€garen svarar inte
 Jag skulle sjĂ€lv blivit helt förkrossad om jag fĂ„tt reda pĂ„ att mitt husdjur hade blivit avlivat hos djurvaktaren.

Mvh Alicia.

Frosstis
0

#52 Fast du kan ju inte avliva utan Àgarnas tillstÄnd.. jag tycker du ska vÀnta tills du fÄtt svar, skriv till de att deras kanin har ett grovt bettfel och Àr i behov av att avlivas, och om du ska Äka till veterinÀren med den. Stackars dig och stackars Àgarna. :( Förra sommaren var det ju marsvinet..

goldenhamsters
0

#53 Jag mÄste Äka till veterinÀren med henne, det som Àr viktigast Àr att hon inte ska lida. Jag har skrivit till Àgarna pÄ sms men har inte fÄtt svar Àn. Ska försöka se till sÄ det bara bli klippning av hennes tÀnder imorgon.

Ja förra Äret hade ett marsvin diarré, fick tvÄngsmata med CC flera gÄnger om dygnet pÄ natten med i flera dagar. Sen slutade det med att vi fick avliva ÀndÄ. Det kÀnns inte bra nÀr det inte ens Àr ens eget djur :/

Mvh Alicia.

Frosstis
0

#54 Hoppas det gĂ„r bra. â€ïž

Frosstis
0

Jag döpte om Hamstern till Harry igÄr. :p

NinjaKakan
1

#56 haha Harry :) sött! HÀr Àr iaf en bild pÄ den nyaste familjemedlemmen :) Otto heter denna pÄg :)

Frosstis
1

Åkte och lĂ€mnade tillbaka min kanin förut.. och fick se hennes andra kaniner.. ink bella.. som jag hade förra Ă„ret.. har saknat henne sĂ„ fruktansvĂ€rt mycket.. att fĂ„ hĂ„lla henne och klappa henne igen, sĂ„n himla obeskrivlig kĂ€nsla.. Ă€r mormor ocksĂ„.. hon har fĂ„tt 4 st otterungar.. min lilla bella, tinytinybella.. fĂ„tt 4 ungar.. Ă€lskade vĂ€nnen ♄

Frosstis
1

Vill inte haa guldhamster, vill ha dvÀrghamstrarr

Olivia8383
2

Jag har bara en liten frÄga. Jag skulle hantera mitt inlÀgg och rÄkade klicka pÄ anmÀl
 SÄ jag anmÀlde mitt eget inlÀgg. Vad kommer att hÀnda nu?

HÀlsningar Olivia, stolt hamsterÀgare med egen pytteliten uppfödning www.nackrosenshamstrar.weebly.com

Zorro_Tiger
0

Åhhh jag vill skaffa guldhamster nuuuuuuuu! đŸ€Ș đŸ˜­

Tazzar
0

#60 I princip ingenting. đŸ™‚

Rebornbabyn
0

Ibland ser Hannas ögon ut sÄhÀr. Vad Àr detta? Kram

Älskar mina djur Hanna, Cocos och PĂ€rlan.

Odette
2

#64 Ögonen ser ut sĂ„ helt enkelt :)

_

[RedHood]
0

Hej! Har sett detta innan men har inte riktigt förstĂ„tt vad det Ă€r. Är det bara att man fĂ„r prata lite om vad som helst? 😃

Odette
2

#66 Yepp! Du kan gĂ„ in och skriva om allt och inget, om du vill visa en bild pĂ„ en söt vovve eller klaga pĂ„ din onda fot. Allt mellan himmel Ă„ jord med andra ord 😃

_

[RedHood]
1

#67 Varför har jag inte skrivit hÀr innan?! HÀr kommer jag finnas mycket oftare :D

Jessiegirl1811
0

IgĂ„r kollade jag Ă€ntligen pĂ„ breaking dawn del 2. Ojoj vad jag började grĂ„ta i slutet. Nu Ă€r liksom allt slut. 😭

http://ask.fm/JessicaReips

[RedHood]
0

Vi fick Àntligen hem vÄrat bredband igÄr sÄ nu kan sambon spela samtidigt som jag kollar pÄ Djurakuten! Mycket bÀttre hastighet ocksÄ! Nu Àr det ingen klagande lÀngre ;)

Jessiegirl1811
0

Är sg förkortningen för silvergrĂ„?

MaaariaS
0

#71 Ja 🙂

NinjaKakan
0

Fick en glad överraskning nu nÀr jag kom hem efter jobb :) har fÄtt bli Medarbetare pÄ dvÀrghamster iFokus :D

[etsan]
0

#73 grattis! Sökte ocksÄ, men har inte fÄtt Ägot svar :(

Jessiegirl1811
2

http://jessicasguldhamstrar.weebly.com/

Hade varit jÀtte kul om ni kikar in pÄ min hemsida! :D

[RedHood]
0

Har aldrig tyckt om Facebook-spel men har hittat ett gulligt men samtidigt lÀtt och roligt: Dragon Up!

Frosstis
0

Regnar det verkligen sĂ„ mycket i sverige? Vill nte Ă„ka hem
 Kommer hem pĂ„ lördag, vill nte lĂ€mna vĂ€rmen :'(

[RedHood]
0

#77 Helt underbart vĂ€der! Åska och regn men ocksĂ„ sol!

Frosstis
0

#78 Äh vad bra, vill inte komma hem till pölar xD

[RedHood]
1

#79 Börjar Ă€ntligen bli allt igen! 😃
SjÀlv hatar jag sommaren XD

Frosstis
2

#80 VA!! Sommaren Àr det bÀsta som finns, blir deprimerad pÄ hösten o vintern :(

[RedHood]
0

#81 Man kan ju knappt sova pĂ„ sommaren! 😕
Jo, jag blir ocksĂ„ lite smĂ„ deppig pĂ„ hösten och vintern men tycker allting blir lĂ€ttare dĂ„ 👍

Frosstis
0

#82 varför kan du inte sova? Jag kan sova hela tiden förutom nÀr folk smaskar eller snarkar xD

[RedHood]
1

#82 Det Ă€r för varmt! :O Kan inte ha tĂ€cke pĂ„ för man bara svettas och man kan inte ha tĂ€cket av för det Ă€r för obekvĂ€mt 😕 Min sambo snarkar som in i ibland och man vĂ€njer sig 😉

Frosstis
0

#84 hÄller med dig om att det Àr varmt o sova, jag sover med duntÀcke :')

NinjaKakan
0

Och jag ska ivÀg nÄgon dag snart och kolla pÄ en hamsterhona wiiie!!

[RedHood]
0

#85 Det gör jag med för min sambo tar mitt "sommartĂ€cke" 😃 Han har vĂ€rmeproblem sĂ„ jag fĂ„r ta den smĂ€llen haha

[RedHood]
0

Drömde inatt att min lilla Mewtwo dog
kĂ€ndes verkligen förjĂ€vligt.

Frosstis
0

Vart o hÀmtathamstern, o sÄ flaffiiii :'D Har inte sett honom pÄ 2 veckor :D

Jessiegirl1811
0

I vilken kategori Àr black silver pearl?

Odette
0

#90 Silverpearl hör till kategorin Gul dÄ det Àr silver och gult i kombination, black silverpearl Àr samma kombination fast med svart ocksÄ :)

http://www.hamsterforeningen.se/guldhamster/f%C3%A4rger-teckningar-h%C3%A5rlag/gulbaserade-2465696

_

Odette
5

För er som missat det sÄ gjorde jag en insÀndare i Folkbladet (VÀsterbotten) ang. Papova, den kom ut i tidningen i MÄndags och fick en bra plats sÄ man sÄg den tydligt. AnvÀnde max antal tecken i insÀndaren sÄ den blev iaf inte pytteliten :p

_

Frosstis
0

#92 great job!!

Frosstis
1

Grattis till syrran som fÄtt körkort idag!! Jippiiee

Frosstis
2

15 bast!

Roonja
0
Frosstis
0

#96 taaackkk :DD

NinjaKakan
3

Dagens i-landsproblem.1. Kung Otto har bitit hÄl i mina trosor. 2. Magen hÀnger över jeansen. 3. Det blir inte bÀttre i mjukisbyxor.

Frosstis
11

fredagsmys :pPp

[etsan]
4

Gjort en hage idag av kartongen till vÄr nya skrivare! :D I hagen Àr: toapapper, lite rivet tidningspapper, en öppen karton med spÄn och toa-lÀtt i, en hushÄllsrulle, en keramikskÄl med smÄdjurssand i, en matskÄl, en vattenskÄl och smÄ utspridda bitar av gurka! Uppskattat!

Imasy
4

Nu fÄr ni kolla under "aktuellt just nu", för nu har tematÀvlingarna dragit igÄng igen :)

Imasy
0

Ja tÀnk vad tiden kan gÄ fort. Om ca 2 veckor Àr det fem Är sedan jag tog över denna sajt.

Frosstis
0

sett this is us igen :DDDDD❀

Patriszija
4

LÀste att ni pratat lite om hÀstar och kÀnde igen namnen pÄ hÀstarna haha :). HÀr Àr min dotter och hÀlsar pÄ en snÀll Misty :)

Frosstis
0

#104 NÀÀ va söta!

[etsan]
2

Åh, trött pĂ„ att mocka! Det Ă€r ju sĂ„ tungt! Tur att min sköthĂ€st chap chap Ă€r lite renlig av sig! LĂ€ngtar till Ă„rets klubbhoppning! Bilden Ă€r frĂ„n förra Ă„rets klubbhoppning och Ă€r pĂ„ mej och chapis direkt efterĂ„t!

Rebornbabyn
0

#104 Åh, sĂ„ söta!

#106 Fin bild! =)

[etsan]
0

#107 tack! :D

CupcakeGod
0

Skulle ni kunna skriva pĂ„ petitionen? MĂ„nga av er kanske inte lyssnar pĂ„ Kesha, men det Ă€r oerhört viktigt för mig och mĂ„nga andra. Allt Ă€r förklarat i lĂ€nken <3 

http://www.thepetitionsite.com/815/027/678/let-keha-have-creative-freedom/

Olivia8383
1

IIH! Jag Ă€r sĂ„ glad, jag ska hĂ€mta en till liten plutt den 8 oktober. Hon heter Nanga Parbat och Ă€r frĂ„n Mapilamishamsteruppföding. 😍

HÀlsningar Olivia, stolt hamsterÀgare med egen pytteliten uppfödning www.nackrosenshamstrar.weebly.com

thea_thea
1

Jag ska skaffa gerbiler!!!!!!!! Dom kommer frÄn paninis och det Àr Crizz & Conny som ska dela rum med mig och alla monster! Awh skulle bara skriva det

Olivia8383
1

#111 Grattiiis!! :)

Rebornbabyn
0

NÀr fÄr man reda pÄ vinnaren av TematÀvlingen Imasy?

Alexxiis
0

Alla har sÄ söta hamstrar :)

[etsan]
0

Åhh, jag rĂ„kar alltid "gĂ„ ut" mina iFokus sajter eller vad man ska sĂ€ga! (Göra sĂ„ man ej blir medlem lĂ€ngre) nyss rĂ„ka jag göra det med hamster! Suck :-(

Rebornbabyn
0

Ska snart gÄ upp och stÀda hamstrarnas burar! :)

[RedHood]
0

Gjorde en en impulsgrej nyss, köpte Toa-LÀtt istÀllet för spÄn. Ska snart stÀda Mewtwos Bur och hoppas hon tycker om det!

Rebornbabyn
2

Jag fyller Är idag. Vet ni vad jag fick? - en Multy Duna! Har ej bestÀmt om Hanna eller Cocos ska fÄ den
 F

Whitedarkness
0

#118 Grattis!đŸ„ł

Rebornbabyn
1

#119 Tack! Nu har Cocos flyttat in. :) Han verkar nöjd.

Frosstis
0

Om ca 1,5 vecka har jag vart medlem pÄ HiF i 2 Är ^^

Odette
3

Woho! Efter 1 Är och 4 mÄnader Àr jag numera officiellt guldhamster Àgare igen. Som jag har lÀngtat efter denna dag.. helt overkligt att tiden kan gÄ sÄ sakta nÀr man vÀntar pÄ nÄgot. Har tÀnkt pÄ detta varje dag, frÄn morgon till kvÀll, Ä nu har jag Àntligen fÄtt hem tvÄ underbara smÄ guldpojkar.
Är inte det lycka sĂ„ vet ja inte!

(för er som inte vet sÄ fick jag ta bort alla mina hamstrar pga papova, men nu har burarna stÄtt tillrÀckligt lÀnge sÄ jag vÄgar anvÀnda dem igen)

Guldhamstrar Ă€r verkligen det bĂ€sta jag vet, jag kĂ€nner mig mer levande nu Ă€n jag gjort pĂ„ lĂ€nge. Det Ă€r en galet hĂ€rlig kĂ€nsla bara att fĂ„ ha guldar igen!!! Dom Ă€r bĂ€st 😘

_

[etsan]
0

#122 stort grattis :D

MaaariaS
0

Grattis Monica ❀

Whitedarkness
0

#122 Grattis! :D

[SisselaJ]
0

#122 , wow gud villen hÀftig kÀnsla det mÄste vara! Grattis! :D

[RedHood]
0

Tycker synt om Mewtwo nu. Med stormen precis utanför fönstret sĂ„ Ă€r hon hur orolig som helst och vĂ€grar lĂ„ta mig lugna henne. Vet inte hur jag ska göra
.

Frosstis
0

#127 ta en filt över buren!

Tipsi3
1

#122 FörstĂ„r vad du menar med vĂ€ntan.. SjĂ€lv mĂ„ste jag vĂ€nta till december! Enda sĂ€ttet att fördriva tiden Ă€r att toklĂ€sa om guldhamstrar 😂

Med VĂ€nlig HĂ€lsning Tindra

Medarbetare pÄ guldhamster.ifokus

-Toulouse Cola Fanuel-

[RedHood]
0

#128 Jag har det över halva men kan hon fĂ„ in luft om jag tĂ€cker över hela? 😕

Rebornbabyn
1

Det blir vÀl en omröstning pÄ Halloween tÀvlingen idag?

Tipsi3
0

#131 Ja, har röstat och det var jÀtte söta bilder! Haha, nu sÄg jag att jag röstade pÄ dig :D

Nu har jag en frÄga, nÄgon som vet en djuraffÀr som finns lite överallt som typ djurmagazinet har trÀhjul?

-Toulouse Cola Fanuel-

Rebornbabyn
0

#123 Japp nu har röstningen Àntligen kommit upp! Haha tackar. :D

[etsan]
0

Till alla foooers! Ni vet vÀl att alla Àkta foooers ska idag skriva I

Rebornbabyn
2

Kolla vad jag hittade! Vad tycker ni om den?

Tipsi3
0

#135 jÀtterolig! Om jag hade fÄtt hem min hamster till första december skulle jag nog ocksÄ köpt en!

-Toulouse Cola Fanuel-

Frosstis
1

Nu Ă€r snart alla hamstersakerna borta. Bara ett par kartonger kvar. 

Men goda nyheter! Jag ska fĂ„ ha kanin igen i nĂ„gra mĂ„nader! WOHOOO!😂 NĂ„gra av er kanske vet hur mycket jag Ă€lskar kaniner :D

[etsan]
0

#137 grattis! :D

Roonja
0

#137 Åh vad kul, grattis! đŸ˜ƒâ€ïž

Frosstis
0

Ja, det ska bli jÀttekul! Tack :D

Frosstis
2

IkvÀll dricker jag en halv liter te ur min kÀra liam kopp :p

thea_thea
0

Frilans finans har i sin reklam en guldis som springer i ett sÄnt hÀr hjur -,-' http://www.zoosajten.se/hamsterhjul-p-216-c-153.aspx

Emel
0

Idag hade jag uppe min lilla kille (ensam grabb hÀr hemma just nu) samtidigt som kaninen skuttade runt pÄ golvet/i sÀngen. LÀt dem nosa och se sen var iallafall Boris bÀstis med kaninen och hÀngde efter. Vad skulle jag göra utan honom, nÀstan sÄ man vill ta en kull pÄ honom och nÄgon passande tjej sÄ att jag (förhoppningsvis) fÄr en Boris JR nr 5 :D AlltsÄ led bak med bara Borisar som pappa.

HallÄ! ibland tror folk att mina inlÀgg inte Àr seriösa. Det Àr seriösa inlÀgg, skulle inte driva med er. Kram

thea_thea
1

Fredag :D

Frosstis
0

vila i frid ♄

thea_thea
0

Vad Àr det som hÀnt?

Frosstis
0

#146 hon blev avlivad ( om du frÄgade mig )

thea_thea
0

:( Ja, jag frÄgade dig c:

Frosstis
0

#148 skriv gÀrna vem du pratar med sÄ blir det enklare

thea_thea
0

Jag vet, men det var inte nÄgon annan som skrivit innan men ska göra det nÀsta gÄng (till #149 ;)

Mimmi_Lola
0

#110 Ă…Ă„h vilken gullig en! 🙂Grattis till din hamster! 🙂

#145 Åh nej, vila i frid
 ❀

Tipsi3
0

Jag ha trÄÄkigt, Ă€r sĂ„ himla hes! đŸ€Šâ€â™‚ïž

-Toulouse Cola Fanuel-

thea_thea
0

SpÀnnande tigerprogram pÄ tvÄan nu!

Frosstis
7

Har inte visat min nya kanin jag fick i söndags :) ska ha han i nÄgra mÄnader eller ett Är eller sÄ, om jag inte fÄr köpa han förstÄs ;)

Àlskar att ha djur igen, finallY! Àr mkt gladare nu.

Han heter david

thea_thea
0

#154 Grattis!!!

[etsan]
0

#154 supersöt! Visst var det du som ocksÄ hade Bella och nÄgon annan kanin? :)

Frosstis
0

#156 Japp! Hade Bella och Francis ! Och Ior i en vecka! :)

Frosstis
0

InbÀddat innehÄll kan anvÀnda tredjepartscookies och spÄrningsskript.

gymkhanaaa hihi

Toffs
0

#154  Daviiiid!Skrattar

Frosstis
2

#159 Min bebo :)

Rabbit Pages
3

För ett halvĂ„r sedan fick jag upp ögonen för hamstrar; jag var pĂ„ biblioteket - i djursektionen som vanligt, och började lĂ€sa en bok. Jag tog reda pĂ„ mer, bestĂ€llde hem böcker, började följa flera duktiga anvĂ€ndare pĂ„ Youtube och har bara fastnat. 

I helgen var vi och investerade i en Bur (ej i ordning Ă€nnu) och har tingat en liten sobel hane hos en uppfödare. Han ska vĂ€xa till sig lite, men som en julklapp till familjen, kan vi vĂ€l sĂ€ga, flyttar han hem hit straxt innan jul om allt gĂ„r vĂ€gen! SĂ„ lycklig!❀

thea_thea
1

#161 Grattis!!! Du kommer trivas sÄ bra med hamster :3

Rabbit Pages
1

#162 Tack, det tror jag ocksĂ„, Ă€r sĂ„ förvĂ€ntansfull, kĂ€nns nĂ€stan som nĂ€r man var liten och vĂ€ntade spĂ€nt pĂ„ julen🙂

thea_thea
0

Hittade just finaste skorna nĂ„gonsin
 men dom var för smĂ„ D:

goldenhamsters
5

Har inte skrivit hÀr inne pÄ lÀnge, men vill nu skriva av mig lite om en liten solskenshistoria om min kanin. I somras passade jag en kanin som var vanvÄrdad, Àgaren ville inte ha kvar henne. Hennes klor hade aldrig blivit klippta sÄ hon hade brutit en tÄ för att klorna var sÄ lÄnga. Hon hade inga muskler för att hon fÄtt sitta instÀngd i en liten Bur för de mesta. Hon hade bettfel och jÀttelÄnga tÀnder sÄ hon kunde inte Àta och var extremt mager, kotorna stod ut pÄ henne. Vi Äkte till veterinÀren med henne trots att Àgaren inte ville det, jag betalade sjÀlv för det. Hon fick sina tÀnder klippta och en ny diet och klorna klippta varje vecka. Hon vÀxte och blev en frisk och en otroligt social, lugn och snÀll kanin! Jag tog över henne sjÀlv och fick gÄ en liten kurs i hur man klipper kanintÀnder rÀtt. SÄ nu har jag en egen kanin som jag tycker Àr vÀrldens bÀsta kanin, och det var det bÀsta beslut i mitt liv att bestÀmma mig för att behÄlla henne. Annars hade hon nog dött hos förra Àgarna. Att en kanin som haft det sÄ dÄligt ÀndÄ kan lita pÄ mÀnniskor och vara sÄ snÀll och social, det Àr verkligen bevis pÄ hur otroligt förlÄtande djur kan vara.

Hon heter Haren för hon Àr en dvÀrghare :)

Mvh Alicia.

Imasy
1

Vilken underbar historia đŸ™‚ Jag tror faktiskt att djuren kan kĂ€nna pĂ„ sig om man har ett gott hjĂ€rta om vill dem vĂ€l â€ïžđŸ™‚

Frosstis
0

jag sov 16 timmar inatt ;D

fiore
3

Mina förĂ€ldrar har nu Ă€ntligen sagt ja till en guldis, har köpt grejor idag och kan inte vĂ€nta tills jag fĂ„r hem en! Gapskrattar

don't let anyone destroy your happiness Pussmun

Mimmi_Lola
2

#168 Vad roligt! 🙂

Alexxiis
0

#158 Åh Musse och Zingo! đŸ˜ƒ

Frosstis
1

#170 Har du ridit dom? rulle e bÀst :D

Alexxiis
0

#171 Jag red pÄ 4H i 4 Är sedan bytte jag till clarebergs ridklubb! Nej jag har inte ridit dom allra nyaste hÀstarna, jag bytte strax efter att Kiowa dog!:( :)

Frosstis
1

#172 Jaha! Jag tycker det Ă€r lite för dyrt att rida pĂ„ clareberg men jag trivs jĂ€ttebra pĂ„ 4H, har ju mitt lilla gang dĂ€r ;) 

molly har ocksÄ dött..

Alexxiis
0

#173 Ja det Àr ÀndÄ ca 7000 för ett Är (ink medlemsavgiften) men tycker det Àr sjukt vÀrt det! Men sjÀlvklart sÄ ska man ju trivas dÀr man rider och tycka det Àr roligt sÄ ser absolut inga fel pÄ 4h heller ;)

OjdĂ„! đŸ€ Jo jag har faktiskt för mig att jag lĂ€ste det nĂ„gon stans, stackars Molly vad hĂ€nde med henne? :(

Frosstis
0

#174 Jag tror jag betalar runt 1500 kr per termin, sÄ de e stor skillnad!

Jag vet inte, hon var iallafall sjuk! Men de har köpt Rulle för nÄgra mÄnader sedan men han ska tillbaks till Àgaren till sommaren.. jÀttetrÄkigt eftersom han Àr min favorithÀst

Alexxiis
0

Åh vad synd! :(

Frosstis
0

Mamma sÄg att jag tittade pÄ bilder pÄ campbells och jag visade bilder pÄ de fÀrgerna jag skulle ha fÄtt förra Äret, och hon frÄgade om vi ska lÀmna tillbaka kaninen och köpa hamstrar istÀllet, och jag sa ju ja eftersom kaninen ÀndÄ inte Àr min. Men vill hellre ha kaninen Àn nÄgra hamstrar, men mÄste lÀmna tillbaka kaninen till sommaren eftersom jag ska Äka bort nÄgra veckor.

Om jag inte hittar nÄgon som kan passa honom förstÄs.. tror inte nÄgon av mina vÀnner vill göra det sÄ blir vÀl att lÀmna tillbaks honom :( och dÄ har jag varken kanin eller hamster

Alexxiis
0

#177 Letar du alltsÄ efter en kanin passare? För jag KANSKE skulle kunna passa honom, vi bor ju nÀra varandra ocksÄ ;) Men som sagt, bara kanske dÄ mamma e pÀlsallergiker :(

Frosstis
0

#178 Jaa, hade ju vart perfekt isÄfall:) han bor inne nu men kommer ta ut han till sommaren sÄ det gör ju inget.. har ingen riktig utebur utan han bor i lekstuga hemma hos oss

Alexxiis
0

#179 Ja lekstugan sÄlde vi tyvÀrr
. SÄ dÄ har jag ingen stans han kan vara om man inte kan flytta pÄ er lekstuga lÀtt. Och motion kommer kaninen fÄ varje dag sÄklart! :)

Alexxiis
0

#180 Men sedan vet jag inte nÀr vi Äker bort heller pÄ semester

Frosstis
1

Han kan nog ha sin innebur pÄ grÀsmattan och sen kompostgaller runtom :) det Àr inte sÄ farligt. om du inte orkar komma hit varje dag och ge han mat förstÄs;)

Jaa jag vet inte heller nÀr jag ska Äka, jag Äker till england nÄgon gÄng pÄ sommaren och stannar dÀr nÄgra veckor, har inte riktigt bestÀmt hur lÀnge.. men vi behöver ju inte bestÀmma oss nu:)

Alexxiis
0

#182 Ja vilket som hade funkat, jag bor (sĂ€ger helst inte gatan nu sĂ„ alla kan se) men hĂ„llplatsen vid 4h som börjar pĂ„ Ski

Men om du inte hittar nĂ„gon som kan passa din kanin sĂ„ fĂ„r du gĂ€rna pimma mig nĂ€rmare sommaren sĂ„ kan vi höras av dĂ„! đŸ™‚

Frosstis
0

Jaha dÀr! Jag bor vid mystÀngen sÄ det blir vÀl jobbigt om du ska upp för backen varje dag:)

jaa absolut!

Alexxiis
0

#184 Ja kanske lite haha ;)

Frosstis
0

ska fÄ mamma att köpa hamstrar igen.. nÄgra campbells ska de bli, nÄgra fina fÀrger.

[etsan]
0

Grattis Pao

Alexxiis
0

#186 Äh vad kul! :D

Frosstis
1

Ska bli jÀtteroligt
mÄste bara hitta rÀtt tillfÀlle;)

Frosstis
0

lĂ€rt honom att hoppa tvĂ„ hinder fram o tillbaka, och att pussas :D♄

linn8
0

PÄ söndag ska vi ev hÀmta en liten hamster:D

Innan du gÄr hemifrÄn, kolla bÄde en och tvÄ gÄnger sÄ att du Àr sÀker pÄ att du har huvudet med dig!

thea_thea
0

#191 Kuuul! Vilken art?

Odette
0

Glöm inte rösta pĂ„ SHF's mĂ„nadens bild
 det har kommit in sĂ„ sjukt gulliga bidrag sĂ„ jag vill ha in sĂ„ mĂ„nga röster som möjligt! 👍

http://svenskahamsterforeningen.ifokus.se/discussions/52dda0618e0e743c42002688-rosta-pa-februaris-mb

_

linn8
0

#191 en guldhamster:)

Innan du gÄr hemifrÄn, kolla bÄde en och tvÄ gÄnger sÄ att du Àr sÀker pÄ att du har huvudet med dig!

Frosstis
0

tolkade idag (pulka efter hÀst) , jÀttekul!!!

[[tjattehonung]]
0

KÀnslan Àr obeskrivlig, jag har efter mÄnader av lÀngtan Àntligen fÄtt en HAMSTER!

Alexxiis
0

#195 Vad kul! Efter vem? Om du vet vem shettisen Adde var, jag och min kompis var medryttare pÄ honom och vi tolkade efter honom. Han tyckte det var jÀttekul! :D

#196 Grattis! Den kÀnslan Àr det bÀsta som finns!!! :D

linn8
0

Idag kommer han hem:D!

Frosstis
0

#197 jag Åkte bakom Musse :)

Alexxiis
0

#199 Vad roligt! Han Àr sÄ fin Musse :3 :)

Frosstis
0

#200 japp:)

haft en underbar vecka i sĂ€len ♄

[RedHood]
0

TÀnkte att det var bÀst att inte göra ett nytt inlÀgg om detta sÄ frÄgar hÀr istÀllet.

Vad jag har lĂ€st sĂ„ brunstar guldhamstrar ungefĂ€r var 4de dag men har mĂ€rkt nu att min hona har varit sĂ„n i flera dagar! i alla fall i 6 dagar tror jag
 Man kan inte röra henne utan att hon antingen luktar eller stĂ€ller sig "beredd".

Är det vanligt? Hon Ă€r snart ett Ă„r gammal.

[etsan]
0

Dags för nytt plank snart?

Anonym
Anonym
0

Testar skriva en anonym kommentar :)

Odette
0

#202 Hon kanske fÄtt nÄgon hormonrubbning? Sen kan de lukta utan att de höglöper, men skulle tro att det Àr helt normalt Àven om det vanligaste Àr kring var 4:e dag :)

_

[RedHood]
0

#205 Tack! Hon fortsatte tvĂ„-tre dagar efter jag skrev och sen slutade hon och luktar inte lĂ€ngre! Men gissar pĂ„ nĂ„gon hormonrubbning eller liknande sĂ„ Ă€r glad att det Ă€r över 😃

Anonym
Anonym
0

Jag testar jag med :)

Elsssa
0

Det Àr vÀll inget problem om man lÀmnar en hamster över 2 nÀtter sjÀlv med mat och vatten?

Den som sÀger att kÀrlek inte gÄr att köpa, glömde djuren!

Frosstis
0

#208 stÄr i lagen att de mÄste ha tillsyn varje dag. be en granne komma och kolla sÄ den mÄr bra, vad som helst kan hÀnda

Elsssa
0

#209 Okej, tack!

Den som sÀger att kÀrlek inte gÄr att köpa, glömde djuren!

Frosstis
0

😊

Emmaslindh
1

ÅÄÄÄÄh hoppas hoppas hoppaaas! Jag har Ă€ntligen hittat ett akvarium som Ă€r 100x50 i storlek för ett superpris! NĂ€stan gratis
 vĂ€ntar pĂ„ att sĂ€ljaren ska höra av sig, sen slĂ€nger jag in pojkvĂ€nnen i hans caddy och Ă„ker och hĂ€mtar! Ludvig bor just nu i en (ca) 80x45 gallerbur, och Ă€ven om han inte gnager pĂ„ gallret och klĂ€ttrar vĂ€ldigt sĂ€llan, sĂ„ ser den ju fruktansvĂ€rt trĂ„kig ut
 sĂ„ HOPPAS pĂ„ att denna blir min (eller ja, Ludvigs) imorgon! :D Oj va jag hoppas och lĂ€ngtar efter att fĂ„ inreda
. ! 

Ludvig var dock inte lika intresserad som mamma
 đŸ˜Š

❀ Ă„lskade husdjur 

Lojs
0

Den hÀr trÄden Àr vÀldigt lÄng nu, hÀr Àr den nya

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis pÄ akvariefisk.

Diskussionen har nÄtt max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.
InlÀgget Àr lÄst för nya kommentarer