Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 929 ggr
Sara87
0

Puréer?

Hejsan!

Jag brukar ibland köpa Barnmat åt hamstrarna, jag vet att man inte ska ge maten där det är en massa kryddor iblandat. Men nu gäller min fråga fruktpuréerna. Kan jag ge dessa puréer till hamstrarna å ni som har testat dessa, har dom varit populära?

• Päron- och Hallonpuré
  • Katrinplommonpuré
  • Mangopuré
  • Blåbärspuré
  • Persikopuré

Anledningen till att jag undrar om Persikopurén är att persika är en kärnfrukt å dessa bör man ju inte ge till hamstrar, men är det ok att ge persika i puréform??

//Mvh, Sara.

Denna kommentar har tagits bort.
Mymlan
0

Ja allt som ej tillhör citrus frukter som Apelsin, mandarin, kiwi, ananas *de har stark syra*, grape. Vad mer tillhör citrus frukter?

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

Sara87
0

#2 Okeej! :) Jag gav dom Päron-och Hallonpuré igår, de va inte uppskattat tyvärr :/ Smakade på den jag med, blää! :D Tror att den va äcklig (för mej alltså) för att den va osockrad.. :P

Så man kan alltså ge dom Persikopuré? Det är ju som sagt en kärnfrukt som inte är bra för hamstern, men är den ok i puréform?

Chachaa
0

jag har get han Päron och aprikos pure och det tyckte han om !

Sara87
0

#4 Okeej! :) Mina verkar inte gillar puré alls.. :( Tråkmånsar :D hehe.

Nicolina
0

Jag har ockdå provat med puré här hemma och det har ingen gillat, men däremot vanlig Barnmat i de små burkarna är supermumsigt = )

När det gäller persikopuréen så borde nog inte va ngn fara, tror jag… jag menar puréen i den burken är nog inte bara en mosad persika precis.

[Angel88]
0

ge inte katrinplomon puren, den är laxerande, altså hamstrarna kan få jätte diaree..

min gillar blåbär, persiko, jordgubb och det va nått mer i, mango, i små mängder någon gång, banan och jordgubb. mm

Sara87
0

#6 Okej. Nej, de kanske inte är nån fara. Nej, som sagt så verkar det inte va så populärt är heller, inte heller barnmaten med kött å så. Dom äter inte så mkt av det, hunden älskar det däremot :D

#7 Okeej! Tack för varningen! Gäller det vanliga katrinplommon också? Inte bara i puré.

[Angel88]
0

t#8 tror det, blir ju så på oss människor med :).. kött pure älskar min tös, särsklidt slotspure och kalops pure..

Sara87
0

#9 Okej, då ska jag inte ge dom katrinplommon. Har funderat på såna ett tag, men inte vågat ge eftersom jag aldrig läst om man kan ge det eller inte.