Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 491 ggr
ebbamedruby
0

Nytt hjul :)

Hej, jag har tänkt att köpa ett nytt Hjul till Ruby. Vill helst ha större än 22 cm då det jag har nu är 22 och jag tycker det känns lite litet för stumpan. :) Så jag tänkte att 28-30 cm kanske är bra, och hittade detta hjul:

http://www.pwss.se/product.php?productid=10994&cat=1661&page=1

Någon som har erfarenhet av det och kan rekommendera det? :)

Sen såg jag även detta som är i trä, 29 cm: 

http://www.zooplus.se/shop/gnagare_smadjur/burtillbehor/hamsterhjul/279212

samt detta, 29 cm:

http://www.zooplus.se/shop/gnagare_smadjur/burtillbehor/hamsterhjul/279210

Har dock hört att hamstrarna kan kissa på hjulen som är i trä, tror dock inte Ruby gör det. Samt att jag vill försöka hålla fast i att inte ha plast i buren, fast jag tycker ändå alla tre Hjul verkar bra…

Så nu har jag lite beslutsångest, vilket av dessa tre Hjul skulle ni rekommendera?

jossa5
0

Det i mitten har jag ett liknande av till min dvärg. Han kissar inte i det som tur är! Och det är jättefint och låter typ ingenting. :)
Har även en modell mindre till min tjej, och hon kissar massor i det. Dock kan man ju rengöra dom med jämna mellanrum med grönsåpa, och skura ur det så blir det fräschare. :)

Det första hjulet har jag bara hört om, men det jag har hört är bra iaf.

Så jag skulle tro att det mest är en smaksak från din sida. Vill du inte ha i plast skulle jag köra på det första trähjulet du länkar. :)

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

Rebornbabyn
0

Den första tycker jag är bäst! Har ett sånt fast i mindre storlek och det funkar superbra. :)

Älskar mina djur Hanna, Cocos och Pärlan.

[hasselmusen]
0

Jag rekommenderar flying saucer som är jätte bra

ellamg02
0

Jag har det första alternativet till två av mina hamstrar och tycker att det funkar jättebra. Det låter dessutom nästan ingenting.

Men har man en ganska ung hamster så skulle jag föreslå ett trähjul, men i sånna fall det andra förslaget…Det har jag ett av också.👍

HjärtaCookieHjärtaSamHjärta

Mvh Ella

olivia_dixie
0

Jag har det första hjulet till min guldhamster. Jag tycker det är jättebra! Hon brukar kissa i det men har absolut inga problem att rengöra det. Det låter ingenting och är stabilt tycker jag. Det är ju dock inte super snyggt att ha i buren, jag skulle nog ha ett trähjul om jag inte redan visste att Dixie kommer kissa i det. En till fördel är ju att plasthjulet är billigt! 🙂

Rax
0

Du har Brommas djuraffär också…Zoo.se

Rax Hamstrar på facebook.

ebbamedruby
0

#1 okej, tack så mycket för svaret!

#2 okej! fanns ett i 20 cm med såg jag :)

#3 jag är dock ute efter ett Hjul nu och inte flying saucer, men tack ändå :)

#4 hm, min hamster är född i maj 2013. det skulle vara jätteskönt om det inte låter nånting, för mitt metallhjul skrapar mot kanten, hoppar ur och allt möjligt… tack för svaret!

#5 ja, vad bra… vill inte köpa ett relativt dyrt trähjul som sen börjar stinka, utan tror nog att det kommer bli plasthjulet för mig, tack för svaret :)

#6, okej, ska kolla där, tack!

Bine93
0

Jag har det översta, det i plast, till mina, en 28 cm till gulden och en 20 cm till dvärgen. De är jättebra Hjul som mina älskar. De står bra och låter nästan ingenting. 🙂

Köpte dem dock på Zooplus.

ebbamedruby
1

#8 tror att det blir det! kan inte bli förstört av kiss, bra prisklass och tyst enligt er. :D tack så mycket för hjälpen!