Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 439 ggr
The Idizen
0

När börja med boll

Min guldhamster har väldigt mycket extra energi och rymmer från lekhagen. Vilken ålder är det nu igen dom kan börja med boll? :)

Live Hjärta Laugh Hjärta Love Hjärta

Rebornbabyn
0

Vissa säger typ 5 månader. Men själv tycker jag att man kan börja tidigare! :)

Älskar mina djur Hanna, Cocos och Pärlan.

Fiona1234
0

#1 Det är 5 månader pga av en anledning. 5 månader får de börja använda boll och Hjul. Vid 5 månaders ålder räknas en hamster som färdig vuxen och vid tidigare ålder kan ryggen växa fel om de springer i hjul/boll :).

// Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning

Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus

Lilahnee
0

När hamstern är trygg och orädd i omgivningen och är mer vuxen hamster än bebis i kroppen skulle jag säga, med andra ord individuellt för varje hamster när den är mogen!

Lilahnee
0

Väntar fortfarande på bevis/studier som visar att ryggen skulle växa fel pga av en boll eller ett Hjul i rätt storlek. Leder i ytterläge (dvs om hamstern skulle springa i ett för litet Hjul med kraftigt extenderad ryggrad) är verkligen inte bra, men absolut inte för att själva skelettet skulle växa fel, utan för att lederna mellan kotorna slits på ett ohälsosamt sätt och eftersom att stödjande muskler hamnar i ett ogynnsamt läge. 

Skulle krävas mycket mer än springande i en boll för att benen skulle deformeras eftersom att det är i lederna mellan kotorna som böjningen sker och inte i själva kotorna. Diskarna kan säkert slitas och nerver hamna kläm, men detta gäller återigen om hjulet/bollen är för liten och har inget med åldern att göra. Jag tycker däremot att hamstern ska ha nått en viss mognad innan man stoppar ner den i en boll men av andra skäl.