Kladdiga ögon?
Hej!
Jag har en liten hamsterkille som är ca 1 och ½ år, han har aldrig haft några större hälsoproblem men nu på senare tid så har han haft problem med ögonen. Hans ena öga (höger) har kladdar lätt ihop sig lite men dock han kan fortfarande se igenom det, men han har problem med att öppna det helt. Men med lite hjälp från mig så brukar det gå bra. Han har inte röda eller irriterade ögon.
Men igår när jag skulle plocka ut honom ur buren så var vänsterögat så igenkladdat att det var helt stängt. Det tog lång tid för mig att få upp det, använde lite vatten för att mjuka upp kladdet. Han har inte röda ögon och det verkar inte irriterat, någon som har en aning om vad det kan vara för fel?
Mvh Mikaela

Kanske nedsatt immunförsvar med åldern och ögat har blivit lite irriterat. Skölj med koksaltlösning från apoteket och ge mat som boostar immunförsvaret, till exempel torra vetegroddar, broccoli, blomkål, lax (utan salt), groddar, spenat, Barnmat (för småbebisar) mm.
"If someone ever says "-You don't need more aquariums."
Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.
Tack för tipsen! :)
Mvh Mikaela

Inga problem. :) Blir det värre och kanske svullet och fult, kontakta veterinär.
"If someone ever says "-You don't need more aquariums."
Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.