Hamster iFokus

Hamster

Etiketter: hälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 531 ggr
emma_147
0

börjar blöda när han springer på hjulet

Jag märkte för ett tag sen att det var blod på hjulet hos min hamster så jag tog bort hjulet i några dagar och lät såren läka och sånt (såren var inte så allvarliga,han kunde gå och springa osv) och sen la jag tillbaka hjulet sen efter några veckor började han blöda igen och så gjorde jag samma sak sen la jag tillbaka hjulet när såren hade läkt 100 procent. och nu har det börjat blöda igen fast den här gången så har han inga sår på tassarna eller liknande men det var ändå mer blod än vanligt. Jag har tagit bort hanns Hjul nu och ska ha det borta ett tag sen i framtiden funderar jag på om jag istället ska ha hjulet inne varannan dag. Det jag sitter och undrar är vad som kan ha orsakat blodet eftersom att han inte har några sår på tassarna och inte heller någon annastans på kroppen (iallafall inga synliga) och jag undrar också om jag borde byta Hjul för att just nu har han ett Karlie Wonderland Hjul i trä.

Lexie82
0

Var noga och kolla så att träet är slätt. Det kan ju vara en liten sticka eller ojämnhet som han gör illa sig på.

linn8
0

Köp ett tefat istället?

Innan du går hemifrån, kolla både en och två gånger så att du är säker på att du har huvudet med dig!

linn8
0

Innan du går hemifrån, kolla både en och två gånger så att du är säker på att du har huvudet med dig!

emma_147
0

kollade nyss men det fanns ingen ojämnhet eller sticka

emma_147
0

#3 funderar att köpa en som liknar den där.

Lexie82
1

Kan ju även vara en vass kant. Men börjar han blöda när du sätter tillbaks hjulet så är det väl lika bra att låta bli att sätta tillbaks det, oavsett anledning?

Lilahnee
0

Skippa hjulet!! Och köp ett annat.

Lojs
0

Jag håller med andra här, om han blöder av hjulet, ta bort det helt. Jag funderar på om det kanske är för litet för honom och han kanske slår i nosen eller något. I alla fall, prova en annan modell eller rasta honom på andra sätt istället. :)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.