Hamster iFokus

Hamster

Etiketterburartillbehörinredning
Läst 2040 ggr
Dvärgvädur
2014-02-17 18:34
0

SAMLA burar

Hej! Jag funderar på att skaffa ny Bur till min hamster. Kommer inte köpa djuraffärsbur då utan antagligen göra en egen eller fixa till en SAMLA låda. Ni som har/ har haft SAMLA lådor som Bur, hur tycker ni att de är? Är de enkla eller kluriga att städa? Är de säkra så hamstern inte rymmer? Vad kan man ha som lock? Vill veta så mycket nödvändigt som möjligt :D Ladda gärna upp en bild på buren också ;) //Dvärgvädur

// Johanna

Medarbetare på Dvärghamster iFokus

BlackandBlue
2014-02-17 18:45
0

helt o håller säkra (Y)

jag har gjort en träram med nät som lock! funkar super!

// Claudia Bertheau

BlackandBlue's Guldhamsteruppfödning
www.Blackandblues.weebly.com

Dvärgvädur
2014-02-17 19:03
0

#1 Är de enkla att städa? :)

// Johanna

BlackandBlue
2014-02-17 19:10
0

ja^^ det tycker jag iallafall ^^

// Claudia Bertheau

BlackandBlue's Guldhamsteruppfödning
www.Blackandblues.weebly.com

Alexxiis
2014-02-17 19:14
0

Hur tycker ni att de är?

Jag har samla lådor och jag älskar dom!

Är de enkla eller kluriga att städa? 

Jag tycker att det är hyfsat enkelt att städa och tvätta den men det kan vara lite jobbigt eftersom att dom är så stora.

Är de säkra så hamstern inte rymmer?

Japp! Men har man en guldhamster som gillar att klättra så behöver man inte ha något super högt som går att klättra på.

Vad kan man ha som lock? 
Ett samla lock passar ju utmärkt, de finns att köpa till lådorna och är inte så dyra. Tänk på att skära hål i locket dock så det kommer in luft i lådan! :)

Dvärgvädur
2014-02-18 12:24
0

Puttar upp med en till fråga. Man ser väl inte sin hamster så tydligt genom plasten? --- Btw ladda gärna upp bilder på era burar :D Vill få så mycket inspiration som möjligt!

// Johanna

Alexxiis
2014-02-18 12:48
0

Jo det gör man, vissa tycker att man inte ser dom men det gör man! Kanske inte glasklart men man ser absolut :)

[[tjattehonung]]
2014-02-18 13:23
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag tycker om samlaburar för att de är lätta att få tag på, stora och billiga! Som sagt så syns hamstern inte glasklart genom plasten, men man ser den ändå.

Pyretstylee
2014-02-18 13:38
1

Här är en bild på hur genomskinlig en samla är. Buren är nystädad därför den var så tom :)

Http://minfyrbenta.wordpress.com

fiore
2014-02-18 14:18
1

Jag tycker samlaburar är liiite krångliga att städa med tanke på storleken (det går åt mycket Bottenmaterial och plats) men den är lätt att flytta på och kunna komma åt hamstern.
Tänk också på att bygga ett hål för vattenflaskan eller köp en med sugproppar om du inte har skål Ler

Min förra Bur var en SAMLA i den största storleken och min hamster trivdes absolut inte i den att jag fick byta till en annan Bur. Så det är helt olika till vilken hamster du har!

don't let anyone destroy your happiness Pussmun

Dvärgvädur
2014-02-18 20:42
0

Tack för tipsen! #7 Jättefin Bur! Ska man ha galler i taket och på ena sidan så man kan sätta fast vattenflasken? Eller ska man göra hål åt vattenflaskan? Vad tycker ni? :)

// Johanna

fiore
2014-02-18 20:48
0

Jag använde sugproppar och det passade perfekt, man behöver inte ora sig om någon hamster försöker gnaga sig ur hålet eller så :)
 Att hänga upp en vattenflaska har jag sett några gjort, men att sätta fast galler och sedan ha vattenflaskan i låter också bra men risken finns ju också att din hamster börjar gnaga på det (om den inte ligger långt upp)

don't let anyone destroy your happiness Pussmun

Dvärgvädur
2014-02-18 20:50
0

Jag tänkte mer med taket att jag skulle ha galler så han fick luft ^^ Ska kolla upp det där med sugproppar!

// Johanna

Erica❤
2014-02-19 18:35
0

Här är mina burar