Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 495 ggr
flikkaan
0

Hur gör man samlabur?

Hej jag tycker att samla-lådorna är ett hur smart alternativ på hamsterbur som helst men har aldrig haft en sådan själv.Funderar på att testa en men vet inte hur man gör i ordning den med nät osv
Finns det instruktioner någonstans? 🙂
Tack i förhand!

Xoxos hamsteruppfödning  ~  http://xoxoshamstrar.weebly.com/

jossa5
0

Hejhej,

Nej, det finns nog inga instruktioner, utan folk har gjort som dom tycker är bäst. Vissa gör hål i locket för att fästa nätet där. Då kan man ha mycket spån så hamstern kan gräva utan att det skvätter ut.

Vissa sågar ut sidorna på sin Bur och har gallret där. Men då kan hamstern skvätta ut spån och gnaga på gallret.

Vissa har limmat fast sitt nät, medan andra har gjort små hål, så dom kan fästa nätet med antingen ståltråd, eller plast-strippor (buntband kallas dom också).

Själv har jag ganska mycket spån, men inget lock med galler, för jag har inte grejjer så högt att hamstern kan komma över och rymma. Jag har en dvärghamster i den buren.

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

Emmaslindh
0

kan iaf ge mitt tips att istället för att såga/borra ut hålet/hålen så kan man använda en lödpenna och bränna/smälta ut hålen istället! Då slipper man att lådan kanske spricker OCH vassa kanter :)

❤️ Älskade husdjur 

Patriszija
0

Jag värmde en kniv under ett vanligt ljus och skärde genom plasten (utan värme spricker den bara). Sen köpte jag nät på Jula och satte fast med ståltråd, gjorde hål för ståltråden genom att värma en liten skruvmejsel. Sedan har jag tejpat med silvertejp runt om för att det ska vara extra säkert och så att man inte sticker sig på ståltråden eller vassa delar på nätet :).

BlackandBlue
0

ja gjorde en träram med nät som lock (Y)

// Claudia Bertheau

BlackandBlue's Guldhamsteruppfödning
www.Blackandblues.weebly.com

flikkaan
0

Okej tack så jättemycket! :)

Xoxos hamsteruppfödning  ~  http://xoxoshamstrar.weebly.com/

wildalia
0

Jag har inget lock ! Min Guldhamster vare sig klättrar eller gräver :-) Jag byter grejer väldigt ofta så det finns nya saker att upptäcka hela tiden. Min hamster är ute mkt hos oss, så han verkar inte ha ngt klättrarbehov. Gräva har han aldrig gjort. Han har både riktligt med Sand i en matlåda och en hel del spån och alspån.