Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 568 ggr
Candela
0

Gammal, redan?

Min tös är bara 1,5 år gammal men känns redan gammal. Hon har börjat magra av lite, pälsen har blivit tunn och grå i nacken (hon är långhårig normalfärgad), och hon är inte alls lika aktiv som förr. Sover mycket, och känns i kroppen ungefär som när mina tidigare hamstrar har närmat sig 2,5-årsåldern.

Är det vanligt att de åldras så tidigt?

Scorpio97
1

Det är olika. Vissa får åldringstecken redan vid ett år, medans andra får det mycket senare.

Så ja, förmodligen börjar hon blir gammal.

//Jessie

Candela
0

Okej. Lite tråkigt bara, då kanske hon inte blir så gammal? 😕De hamstrar jag haft som dött av ålder (alltså inte sjukdom) har alla blivit ca 2,5 år gamla. Får se hur länge denna vill hänga kvar.

Scorpio97
1

#2 En av mina förra hamstrar fick åldringstecken när han var drygt ett år, och han levde ändå en bit över två år, så det måste inte vara så (: Vissa blir gamla tidigt, men håller sig kvar ändå.

//Jessie

Candela
0

Nu har hon blivit ännu mer tunn i pälsen, och i kroppen. Hon börjar kännas så lätt. Har ingen köksvåg, så jag kan inte väga henne. Vet dock att hon vägde 180 g för ett år sen, vilket ju är en helt normal vikt. Betydligt mindre nu förmodligen.

Ska jag ge henne mer att äta? Mer fet mat? Tips?

annakarin_li
0

Kan du ge henne Barnmat, ärtor, pannkaka och annat som är kaloririkt?