Katt och hamster, bur
Det är en liten diskussion på min fb ang att vi ska skaffa hamster då vi har katter också. Att de kommer förmodligen käka upp den mm.
Så tänkte fråga er ni som har katter, vad har ni för burar och får katterna vara nära buren?
Vi kommer ju ha buren på golvet i dotterns rum där katterna inte får vara, men ja katterna smiter in där ändå när de får chansen såklart.
Men tex välta en Bur som står på golvet och inte är jätte hög är ju ingen stor chans att det kan hända?
Ett terrarium vore kanske att föredra i sådana fall. Borde nästan vara omöjligt för katten att ta sig in i ett sådant? :)
Jo har tittat på terrarium… dom är ju tunga så spinkisarna borde ju inte kunna göra något..
Terrarium, akvarium, duna & samla låda med ordentigt nätlock.
Helt självklart att katten ej får vara nära buren, då det stressar hamstern enormt.
Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund
Vi har haft hamstrar och katter förut och det har gått riktigt bra. En av våra katter var rädd för hamstrarna så det var ju något extra.
Då hade vi en samlalåda och en vanlig dunabur, katterna brydde sig inte ens om att försöka ta sig in i deras burar. Det är ju lite olika med katter så det är svårt att säga..vissa katter blir ju till och med vän med smådjur 🙂
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
Ja eller hur.. de på fb tycker att jag utmanar ödet att skaffa hamster nu när vi har katt.. själv tycker jag att det låter helt absurt. Självklart får inte katterna leka med hamstern eller sitta på buren mm men att inte köpa en gnagare pga att man har katt.. nej det förstår jag inte
hade förut en gallerbur, nu har jag ett akvarium men min katt bryr sig inte så jag kanske inte är den rätta att svara på det här, men annars är det ju bara att stänga dörren. :)
Vi har katter och hamstrar och man får helt enkelt lära katterna att de inte får komma i närheten när hamstrarna är ute ur lådan, och så får man ha koll hela tiden förstås. Jag har Samlalådor med lock som jag har borrat en massa hål i.
Miss Emmi's uppfödning
Blogg: http://emmisibirier.bloggagratis.se
Jag har både katt och hamster. De bor på samma yta eftersom jag bor i en etta. Min dvärg bor i en duna multy som står i mitten av min bokhylla så katterna kan inte nå den varken från golvet eller från högsta hyllan. De märker knappt att han existerar förutom när jag ska städa buren. Men då brukar han få vara i transportburen på diskbänken eller någonstans dit katterna inte kan nå.
Min guldhamster bor i en 130 liters samla med nätlock. Den buren står på golvet så de sitter ibland på buren och tittar på henne. Så fort jag ser dem går de ner för de vet att de inte får vara där. Men eftersom båda katterna samtidigt har suttit på nätet flera ggr och jag själv testade nätet många gånger före katterna kom hem, vet jag att det håller.
När jag tar ut hamstrarna gör jag det antingen i badrummet med stängd dörr eller i vissa fall i sängen. Hittills brukar katterna bara reagera på att buren står framme på golvet och märker inte alls att jag har hamstern i sängen 😛. Men annars hade jag markerat tydligt att de inte får komma fram till sängen om de hade märkt det.
De säkraste burarna är nog duna, samla, akvarium eller terrarium. Rekommenderar att ha buren i en bokhylla, mycket smidigt tycker jag 🙂
Min hamster och min svärfars hund ääääälskar varandra.Haha^^