köpa hamster på blocket?
Vågar man köpa hamster på blocket? Kunde man ha guldhamster 2 och 2?
Guldhamster är ju lite riskabelt att köpa på blocket, pga papovan. Men om personen verkar seriös, så är det väl ungefär som att köpa från djuraffär, man kan ju inte vara helt säker på temperament och att hamstern inte bär på sjukdomar.
Det är lag på att guldhamstrar ha en egen Bur när dom blir 8 veckor. Guldar som bor tillsammans kommer förmodligen döda eller allvarligt skada varandra.
Personligen så köper jag hellre från uppfödare.
//Jessie
Ja om man är noga med vad det är för säljare så vågar man nog och nej guldhamstrar ska inte vara två och två🙂
// Nadja
Det beror ju lite på vem som säljer, jag brukar ha annonser på blocket när jag har kullar med ungar det betyder ju inte att jag är dålig för det. Man får kolla med den som säljer om det exempelvis är en uppfödare. Oftast länkar uppfödare till sin hemsida i annonsen (men inte alltid såklart så det kan vara värt att slänga iväg ett mejl med frågor) 🙂
Nej, guldhamstrar ska leva ensam. Annars kan dom slå ihjäl varandra.
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
#1 Det finns ju fortfarande uppfödare som lägger ut annonser och det gör ju inte dom mindre seriösa för det så då blir det ju inte som att köpa från djuraffär…för då köper du från en uppfödare.
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
#4 Jag vet, jag insåg det när jag skrivit. Tänkte inte på att uppfödare också kan lägga ut på blocket, själv har jag bara sett omplaceringar från privatpersoner på blocket (:
I mitt inlägg menade jag privatpersoner som säljer vidare djuraffärshamstrar. Är personen uppfödare så är det naturligtvis en annan sak.
//Jessie
Guldhamstern som du ville köpa mig finns kvar, kolla Dinsey kullen tråden :).
// Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning
Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus
Såg det fiona nu =) Det är svårt tycker jag att hitta seriösa säljare på blocket. svårt att lita på någon sen om de inte har en hemsida eller liknande så Är det ju svårt att veta om de är seriösa eller bara sugna på "lätta pengar". Vad va det för hamster som man kunde ha 2 av från samma kull i en och samma Bur?
#7 Dvärghamstrar ska vara 2 och 2 :).
#8 Vissa arter trivs i grupp, det vet jag iallafall om dvärgar… 😃
Med Vänlig Hälsning Tindra
Medarbetare på guldhamster.ifokus
-Toulouse Cola Fanuel-
#8 Vissa arter trivs i grupp, det vet jag iallafall om dvärgar… 😃
-Toulouse Cola Fanuel-
De flesta dvärgar går ihop med sin egen art, vintervita, campells, robbar men kineser är som guldar, solitiära :).
#11 Ja juste, har läst det på X antal ställen X)
-Toulouse Cola Fanuel-