Tvätta bur
Hej! Jag har två hamstrar. Hanna har en mini Duna. Cocos har en Multy Duna. Nu vill jag att Hanna ska få Cocos Multy Duna. Men då måste man väl tvätta Cocos Bur innan Hanna får bo i den. Vad ska man tvätta med? Tacksam för snabba svar.
Älskar mina djur Hanna, Cocos och Pärlan.
Jag har haft samma rasthage osv till mina förra hamstrar, utan att tvätta emellan. Vissa hamstrar blir stressade av lukten dock, och då kan man tvätta.
Är dom i samma rum?
Skulle tro att det räcker att du tvättar med hett vatten och ev lite grönsåpa. Om du nu inte tror att någon av dom bär på nån sjukdom då?
Själv har jag bara gjort en vanlig städning när jag bytt Bur. Leksaker och så byts också mellan burarna, utan tvätt.
//Jessie
grönsåpa
#1 Tack så mycket för svaret. Ja, de är i samma rum. Båda är friska. Grönsåpa har vi tyvärr inte. Finns det något annat man kan tvätta med?
Grönsåpa är det enda jag vet är ofarligt. Men det räcker säkert att tvätta av med varmt vatten (: Är dom i samma rum så är dom ju van vid varandras lukter redan.
//Jessie
Du kan säkert spä lite lite diskmedel med vatten. Jag har diskmedel i blandat med vatten när jag diskar (har ingen diskmaskin). Om du kan äta på en tallrik diskat med diskmedel borde det funka till hamstern. Men ta bara pytte lite och skölj noga. Jag har använt det till min hamster ibland och det har gått bra. Men som sagt. Pytte lite och skölj flera gånger.
Anna och taxen Max
Tack så mycket. Då tar jag lite diskmedel :)