Hamster iFokus

Hamster

Etiketterburartillbehörinredning
Läst 4027 ggr
Scorpio97
0

Hamsterhjul - av trä?

Har plasthjul (sånna med hel baksida) på ställning till mina dvärgar, problemet är ju bara att dessa går sönder jämt och ständigt. Ställningen går sönder eller ger vika så att hjulet blir snett och omöjligt att springa i.

Så nu vill jag ha tips på bra Hjul man kan beställa eller köpa i butik (bor i Hudiksvall). Vill inte ha Hjul med gallerbotten eller hjul utan hel baksida, eftersom jag är nojjig och oroar mig för att dom ska göra illa sig i så fall.

Skulle gärna vilja ha trähjul, men har inte hittat det nånstans.

Så, vad har ni för bra Hjul och vart har ni köpt dom?

//Jessie

Lojs
0

Jag älskar att handla på www.zooplus.com det är billigt trots att det är utomlands och utbudet är underbart! =)

Här är deras sida med hjul: http://www.zooplus.com/shop/rodents/accessories/exercise_wheels det översta har jag, det är jättebra, om bara man har snälla hamstrar som inte använder det som toalett. ;)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Scorpio97
0

Dom såg ju riktigt bra ut. Mina hamstrar brukar visseligen använda hjulet som toa, men det borde ju gå att tvätta (: Ska prata med mamma så vi kan köpa sånt Hjul, och då kan man ju passa på att leta efter mer grejer på samma gång :D

//Jessie

Lojs
0

Jo, det går bra att tvätta det, de har väl inte riktigt lika lång livslängd som plasthjulen bara pga lukten mm.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

HejPåDig
3

http://www.zooplus.com/shop/rodents/accessories/exercise_wheels/174302

Jag har ett sådant Hjul, det bästa jag någonsin prövat, låter inte, snurrar bra och mkt mer! Hammisen älskar det också!

Lojs
0

#4 Jag har ett sånt med, tycker de funkar bra, det är smart att man kan ta bort ställningen och hänga den i gallret istället om man har gallerbur.

Medis på akvariefisk.

goldenhamsters
0

Den här sidan säljer rätt många hjul: http://www.pwss.se/home.php?cat=1661

Deras träleksaker är i alla fall billiga :)

Mvh Alicia.

Blåtummen
0

Är snart pensionär och det är trevligt att läsa om hur ni tar hand om era djur. Soterade gamla papper för ett tag sedan och fann min "Hamsterbok" där förde anteckningar på Ludvig, Max och Kalle. Jag byggde en trälåda med plastfönster framtill som gick att öppna, på ena kortsidan byggde jag ett hamsterhjul. Tyckte att hjulen var för små som fanns att köpa, så jag gjorde ett själv som var meter i omkrets i plywood och satte ihop dessa med blomsterpinnar runt om. Tårtkartong fungerade som löparbanan, och var lätt att klippa till en ny om den blev söndergnagd. Till detta kopplade jag ett räkneverk med microswitch och då blir 100varv 100meter och det spelade inger roll vilket åt håll han sprang. Varje morgon skrev jag ner resultaten och fick då fram kurvor. Kalle var den som var mest i farten, 8458 M på en natt ser jag det blev som mest. Blir faktisk lite sugen att skaffa en hamster igen, men frun gillar inte "råttor" som hon säger. Skall se om jag har en bild på Kalle i hjulet någonstans.