Två nya hamstrar till familjen?
Min dröm är att ha fler än en hamster och jag tror jag ska köpa två till guldhamstrar. Kan den hamstern som jag har nu bil avundsjuk? Om jag håller på med dom nya? Tacksam för svar:)
Okej vad bra! :D
Hör inte till din fråga men, får man undra vart du ska köpa hamstrarna?:)
Dogs is my world ♥
Lycka till med hamstrarna! :)
Med Vänlig Hälsning Tindra
Medarbetare på guldhamster.ifokus
-Toulouse Cola Fanuel-
#3 ja de är klart, jag ska köpa dom på ett zoo här i Norrtälje! :D
#4 tack så mycket! :D
Du ska inte ha dom i samma Bur antar jag :)?
// Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning
Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus
Jag vet inte! #7
#8 Det får du inte ha, enligt lag, köper du en ny, då får du även köpa en till Bur! För guldhamstrar är solitära djur och de kan i värsta fall döda varandra. :/ Jag rekommenderar dig att inte köpa dem på zoo. Djuraffärer köper ofta in från grossister, djuren där är massavlade och bara avlade på kvantitet och inte kvalitet, de avlar alltså inte på det bra. Du kan lätt få en hamster därifrån som är sjuk eller har defekter. :( Leta upp en uppfödare eller be om tips här om det finns någon bra uppfödare i närheten. Sen är det alltid kul att få hem ett tamt djur från en uppfödare än en som bits eller inte är tam från en djuraffär. 🙂
#9 tack så mycket!!!! Jag känner dom som har det här zoo och ska jag va ärlig så har dom en uppfödare där till både guldisar och dvärghamstrar! Och jag köper allt där till min hamster!! :D
#10 Okej ja det är ju bra, om de inte köper in från grossist. :)
Men annars så tror jag många hjälper dig här om du vill ha från uppfödare. :)
#11 det skulle va kul att köpa av en uppfödare men det finns ingen där jag bor förutom zoo här. Men jag har hittat en uppfödare utan för norrtälje som jag ska höra av mig till imorgon! :) Och jag har frågat här men ingen har svarat :/
Vad är det för speciellt med grossist??
Grossist har massor av hamstrar, och massavlar dessa. Oftast utan att bry sig om temperament, sjukdomar eller genetik.
Många djuraffärer köper in från grossister, då det är billigare än från djuraffär.
//Jessie
Oj!! gud jag ska nog hitta en uppfödare! tack så mycket #13
#14 jättebra, tummen upp till dig! 👍 Det är bara att fråga här också efter uppfödare som sagt! :)
Jag ska ringa och prata med en uppfödare imorgon! Och som sagt det finns inte många där jag bor så jag måste åka in till Uppsala Stockholm och sånt! Men tack :)