Hamster iFokus

Hamster

Etiketter: burartillbehörinredning
Läst 576 ggr
Candela
3

Hur undvika sprickor i plasten?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Buren på bilden byggde jag för snart ett år sen. Alla hål för rör och galler är utskurna med en lödkolv för att förhindra att plasten spricker när man skär i den. Dock har ju plasten ändå spruckit nu efter en tids användning, så jag har fått tejpa lite överallt för att sprickorna inte ska växa. Jag har nu även tejpat hela vägen runt hålen där röret sitter, för Att undvika nya sprickor.

Jag funderar på att göra en ny Bur, men vill ju då kunna förebygga att nya sprickor uppstår. Har ni några tips?

[chibii]
0

fin Bur! smart byggt :)

Frosstis
0

oj, hur har det spruckit? buren jag använde hade jag i ungefär 2 år och en annan ägare har den nu och det är inga sprickor i den!

Candela
0

Jag antar att det blivit spänningar i plasten när man har plockat isär buren för att städa (man måste ju ta loss röret och greja).

Sen köpte jag lådorna på Biltema, vet inte om deras plast är annorlunda (mindre elastisk?) än andra lådor? Var kommer dina lådor ifrån, #2?

Frosstis
0

jaha.. ja jag hade ju bara en låda men jag hade borrat i taket och på sidan av buren på flera ställen. min kom från Ikea! jag tror faktiskt det är tunnare plast på Biltema, va där idag och såg lådorna