Min guldhamster chicka
Så söt hon är! <3
Fin tjej 😍
Med Vänlig Hälsning Tindra
Medarbetare på guldhamster.ifokus
-Toulouse Cola Fanuel-
hur gammal är hon och vad har hjulet för diameter ?^^
guldhamstrar ska inte ha Hjul föränns de är 5 månader (fullvuxna) eftersom de fortfarande växer framm till den ålderna kan det skada ryggen om de har Hjul innan dess och om hjulet är för litet så springer de med böjd rygg o kan du få ryggskador pga det! den minsta diametern man brukar säga är absolut 18 cm! men har man lite större guldhamstrar bör de ha minst 20cm gärna 22cm ;)
// Claudia Bertheau
BlackandBlue's Guldhamsteruppfödning
www.Blackandblues.weebly.com
#6 Tycker det ser ut som hamstern är i en rasthage. Kanske hon bara har hjulet där så hon får springa lite extra.
Checka in @gnagarboden på instagram 
#7 spelar ingen roll om hjulet är i en rasthage eller inte ;) hon ska inta ha det om hon är under 5 månader sen ser det för litet ut ;)
TS: ifall jag verkar arg eller sur eller nått så är jag verkligen inte det vill bara hjälpa till :D!
// Claudia Bertheau
Ja hon har bara hjulet i lekhagen inte i buren
Jättesöt!
Friends are like potatoes, if you eat them they die….;) 🐹🐴🏇 appelkvistens.weebly.com
Det där hjulet är för litet… Det ser ut att komma från en duna, vilket betyder att det är för en dvärghamster ;)
Nej hjulet kom med en stor galler bur
#5 Underbar bild!! ❤️
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
Tycker inte ni behöver bomba henne med '' byt Hjul kommentarer ''. Tror hon märker om det är för litet eller ej.
Jätte söt hamster 😃
// Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning
Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus
#13 men det ser iaf pyttelitet ut. Men jag glömde å säga, gud vilken söt hamster!
#15 ja jag märker när det är för lite det ser man. När döm böjer på ryggen är det för litet och det gör hon inte så det är okej.😋
#17 fast det MÅSTE vara över 20 cm brett, vilket jag ser att det inte är.
#18 Måste det vara 20 cm brett? Är det lag på det?
Jag tror hon märker när hjulet blir förlitet och jag tycker inte hjulet ser pyttelitet ut.
Den är lag på 10 cm i diameter till guldhamstrar, och ja, det är lag. Men det är rekommendation på 20 cm i diameter. Jag hade 23 cm i diameter på mina Hjul, det var perfekt enligt mig, men destå större destå bättre. :)
Jättefin hamster natalie01 men skaffa ett större Hjul eller inget alls, och släng det du har! :)
#20 Jag har också ett enormt Hjul, älskar när dom är stora och rymliga :).
Vilken söt hamster du har! :D
#20 lagenr 18 cm, 10 cm får en guldhamster knappt plats i. Förresten har jag aldrig sätt ett 10 cm stort hjul
#19 först så sa jag inte att den är pytteliten. Sedan så ser man att det är för litet redan nu. Och varför vänta? Det är bara onödigt att riskera att hamstern får ont, bara för att "det inte är för litet än". Antingen ska man ha ett ordentligt Hjul, som är stort och rymligt, eller inget alls. Men jag rekomenderar verkligen Hjul för hamstrar över 5 månader.
#25 oj såg inte det. Men visst. Om man vill skada sin hamster, visst men jag stödjer iaf inte det. Om du kollar noga på bilden ser du att hamstern är för stor för hjulet. Kag förstår inte varför ni inte kan ge er, jag har ett sådant Hjul (jag änvänder dock inte det) och det är 15 cm. Om man vill ha ett sådant litet Hjul så böjs ryggen. Det är ett mirakel att hamster fortfarande kan springa i den. För min får knappt plats i detta Hjul. Bara för att det inte finns en lag på hur stort ett Hjul ska vara så ska man väl inte ha ett litet Hjul. Jag säger att man måste ha ett Hjul över 20 cm för annars skadar man hamstern. Men om du väljer att stödja det, fine. Men jag tycker att det är fel iaf. Jag blir så upprörd när man ska riskera något, när man bara kan köpa nytt!
#23 Men gud. :O Skrev ju 18 cm i diameter. :O såg nu att det blev 10, det ska stå 18 så alla vet! :P
#27 haha tänkte väl att 10 cm var väldigt litet. 🤪
#26 Eh jag stödjer inte att man skadar sin hamster, vad tror du igentligen?
Och nej man måste inte ha ett Hjul som e över 20 cm för min guldhamster har sprungit i ett Hjul som va 18 cm och hon klara sig bra (dock har hon 20cm nu)
Okej din hamster kanske inte får plats i hjulet för din hamster är större?
Haha ett mirakel att den fortfarande kan springa i den, hamstern på bilden är ju nästan bebis fortfarande och det kanske förklarar varför den kan springa i hjulet. Tycker fortfarande inte hjulet ser för litet ut.
Vilken gullig hamster! :) Vilken fin färg! :)
Okej, natalie01 har redan hört flera kommentarer om att hjulet är för litet. Ser ni rubriken till tråden? Den handlar om hennes hamster, inte om hennes Hjul. Så har det varit för mig med, just med att mitt Hjul var för litet eller liknande när jag hade en tråd om min ena hamster. Till slut blev det en diskussion om mitt Hjul. Hamsterägaren, alltså natalie01 i den här tråden, vet bäst själv om hjulet är för litet eller inte och man märker ju om hamstern tar skada.
Det är bara min åsikt. :)
Med vänlig hälsning, Mimmi
#30 precis hon ser själv när det blir förlitet. (L)
#29 fast hamstern sitter ju på hjulet på bilden, om den sträcker sig sp är den böjd. Men det verkar som du stöjder det eftersom du säger att hon kan vänta, vilket hon inte kan (om man vill det bästa för sin hamster). Förresten är min hamster ganska liten för att vara nästa fullvuxen. Sorry TS för OT men jag hoppas du förstår vad jag menar :) Här är en bild på honom i hjulet ( som ni ser så har han böjd rygg, även om han inte sträckt ut sig helt):
Håller fortfarande med att hon ser själv när det blir förlitet :) Och nej jag stödjer inte att man skadar sin hamster! Dessutom springer hon inte i hjulet hela dagen utan när hon får komma ut i rasthagen. Jag tycker vad jag tycker enklare än så blir det inte.
Lite taskigt att ta detta i hennes '' bild tråd ''. Ta detta i PM istället.
#29 Det här handlar ju inte om att hamstern fortfarande kan springa i hjulet och att det inte är förlitet än. Utan det handlar om att det är lag på att guldhamstrar ska ha 18 cm i diameter, oavsett ålder. Remmenderad ålder är ju 5 månader. Men man väljer ju själv när man skaffar Hjul, men då får man se till att följa lagen. Om man inte redan visste så har Ts ju tur att hon fick höra det från oss. :)
#30 Detta är ett forum. Konversationer kan leda åt alla möjliga håll, det är flera människor här med olika åsikter. Men självklart ska man försöka hålla sig till ämnet. Men eftersom vi inte får något svar av natalie01 så kan vi inte heller gå vidare med ämnet om hennes söta hamster. :)
#33 Jag ser redan på bilden att det hjulet är förlitet enligt lag. Jag förstår inte varför det ska vara så svårt att hålla sig till lagen i alla fall? Vet många som håller sig till rekommendationer, men det ska väll inte vara så svårt att hålla sig till lagen? :) Hon behöver ha ett större Hjul, det syns. :) Min mamma jobbar i en djuraffär och de hjulet natalie01 har är 15 cm i diameter, förstår inte ens varför man tillverkar sånna. För dvärghamstrar ska ju ha 16 cm i diameter enligt lag. 🤔
Jag håller med #32 🙂
#35 hon som jobbar i djuraffären dit jag brukar gå sa att hjulen och burarna inte tillverkas i Sverige o där de tillverkas är hamstrarna mindre! därav att hjulen är mindre ;)
// Claudia Bertheau
#36 Det sa jag inte heller. :) Jag undrade varför de ens tillverkade dem, sa inget om sverige. :)
Var ifrån har du hört att de är mindre i andra länder? De är inte mindre bara för att de bor i ett annat land. Det är fortfarande samma arter och samma hamstrar. Det finns små guldisar och stora dvärgar i alla länder, även sverige. :)
#37 jag läste någonstans att svenska guldhamstrar är lite större (alltså kan vara någon centimeter). Men sen vet jag ju inte om det var sant eller ej, men skulle vara häftigt om det var det :)
#38 Det kanske är sant. Men det beror ju på, för det finns även riktigt små guldar här, och stora utomlands. Jag känner många utlänska uppfödare med rikgit stora guldar. :)
Hallå det är inte samma Hjul som på bild #32 mitt Hjul är 18cm så sluta nu för jag blir trött på er som säger byt Hjul jag la ut det för att det skulle vara kul inte för att ni ska tjata på mig okej. Det är lixom kul att lägga ut saker här längre för vissa av er bara gnäller. Det är några som är positiva så ni som tror att ni vet allt kan ju sluta skriva på mina inlägg okej för jag tycker det är tråkig stil av er jag tog inte ens upp det här om hjulet då behöver inte ni heller göra det. Ni får ge tips men sluta tjata
#40 Du måste skrivit fel siffra, som sagt VET jag att det hjulet du har är 15 cm i diameter. Inga Hjul som ser ut sådär tillverkas i storleken 18 cm i diameter. Och vadå gnäller? 🙂 Ingen här har gnällt på dig vad jag har sett. Utan de har bett dig byta Hjul då ditt Hjul är synligt förlitet. Men gör du som du vill. Ingen kan tvinga dig till något, men då måste du även vara medveten om att du har ett Hjul som inte får användas enligt lag. Tänk sedan en extra gång, om du vill det bästa för din hamster. 🙂
#41 kunde inte ha sagt det bättre :)
Jag har gjort en tråd om min hamster och inte hjulet.
#43 dettt är ett öppet forum för alla, så vi har all rätt att säga vår åsikt.
#43 Du kaske kan göra en ny tråd? :)
Med Vänlig Hälsning Tindra
Medarbetare på guldhamster.ifokus
-Toulouse Cola Fanuel-