Hamster iFokus

Hamster

Etiketterburartillbehörinredning
Läst 798 ggr
I ❤ hamsters
0

Erfarenhet av denna bur?

Kollar runt lite på burar till vår guldhamster. Har någon erfarenhet av buren i länken nedan, eller bara en åsikt om den? 🙂

Tänker främst om den är så bra som den ser ut eller om den snarare är en fröjd för människoögat än praktisk för hamstern. 

http://www.zooplus.dk/shop/smaadyr/bure_loebegaarde/hamsterbur/massivt_trae/284397

fuzzie
1

De jag tänker mest på är att eftersom den är i trä och trä suger åt sig vätska, såsom urin så kanske den inte luktar så jätte mumsigt efter ett tag.. 🤔 

Om de inte finns något effektivt djurvänligt rengöringsmedel som man får bort lukten med? Annars såg de ju mysig ut. 🙂

Mvh Anna 
fuzzieshamsteruppfödning
Föder upp vintervita dvärgar ^^

I ❤ hamsters
1

Smart tänkt! Jo det är ju lätt att olyckan är framme med de små. Hade det inte alls i tankarna, men bra tänkt. Tack

Ebbzenbabbzen
1

Jättefin som #1 sa, men svår att få ren kanske?

Friends are like potatoes, if you eat them they die….;) 🐹🐴🏇 appelkvistens.weebly.com

Emmaslindh
0

Min kompis har denna Bur och har klätt in all golvyta inklusive våningar med vaxduk. Vaxduken klär även nedre kant utav väggar för att skydda de mot urinstänk. Hon har haft buren i några månader nu och den är faktiskt fräsch under vaxduk och luktar inte konstigt alls, den har 4 mustjejer inneboende. 

Sen hur den är med hamstrar och om den är lättstädad vet jag inte, det ser ju alla olika på! men den har iaf en lucka nertill som man kan  dra ut för att tömma på spån och göra rent.

❤️ Älskade husdjur 

enbartmalin
0

Som ovan skrivit så går det ju att lösa.

Det är ju en trevlig Bur, varför inte försöka bygga en liknande själv?

Hälsningar Malin

I ❤ hamsters
0

#4 Vad kreativt och en väldigt smart lösning! Nu fick jag lite hopp om buren igen😉
#5 Har tummen mitt i handen tyvärr, men för den händige är det säkerligen et roligt projekt!

wildalia
0

Tycker buren lämpar sig mer för gerbiler och möss. Jag har oxå sett buren men jag är mer rädd att hamstern kan ramla ner. En del hamstrar ser inte hur högt dem är utan försöker hoppa ner. Hamster är inga bra klättrare. Hade dem varit detta hade svansen varit längre ;-)

Whippetgerbilen
0

Tycker inte det verkar vara en Bur för en gnagare eller ens för något djur alls. Gnagare har tänder, tänk om hamstern gnager sig ut! Fattar inte ens varför man säljer sånt.

Dogs is my world ♥

enbartmalin
3

#8 Om man tänker så borde man inte använda sig av ikea lådan samla som är så poppis heller :P

Hälsningar Malin

Whippetgerbilen
0

#9 Ja fast, en träbur? Skulle inte vara så säker om jag visste att min hamster var i en träbur.

Dogs is my world ♥

Candela
0

De flesta av mina hamstrar har faktiskt hellre gnagt på plast än på trä, av någon anledning. Mina gerbiler däremot var rejält "farliga". Dem skulle jag inte vågat ha i något annat än ett akvarium/terrarium 😃

Jag skulle nog våga ha en träbur, så länge väggarna är tillräckligt tjocka för att inte hinnas gnaga igenom över en natt.