Gammal hamster?
Hur märker man om sin hamster börjar bli gammal och slö? Olivia är min första hamster och jag köpte henne när hon var ett år. Ville prova på en tam och så först liksom. Hon är supergosig och jag älskar henne redan, även fast jag bara har haft henne i fyra månader!
Hur som helst - hon är väldigt tyst på nätterna, springer knappt i sitt Hjul (tar dock ut det i alla fall då det gnisslar fruktansvärt). Hon varken gräver eller gör något annat ståhej i buren! Är det normal? Det låter som att mångas hamstrar är så himla livliga och springer runt. När jag har henne på golvet hittar hon en gömma och bara sitter där. Hur är era hamstrar och hur gamla blev de?
Min Olivia är nästan exakt 1 år och 4 månader.
P.s tänker absolut inte avliva henne ifall någon tar det så, undrar bara lite om min dam är en gamling eller om de flesta hamstrar är så lugna =)
hehe jag har en pojke som är i stort sätt likadan ;) han sitter i sitt lilla hus på dagarna o där stannar hna om han inte ska dricka eller äta! har har varitsåhär i över ett halvår iallfall o han är 1 år och 9 månader ;)
// Claudia Bertheau
BlackandBlue's Guldhamsteruppfödning
www.Blackandblues.weebly.com
En del hamstrar har bara en väldigt lugn personlighet, på samma sätt som vissa människor är väldigt aktiva medan andra mest gillar att chilla i soffan 😃
Det jag brukar uppfatta som ålderstecken är om pälsen börjar bli gles och gråaktig, om kroppen börjar bli lite mager och man kan känna ryggraden tydligt när hamstern sitter hopkurad.
#1 Haha åh, vad gosigt!
#2 Jahaa :D Hm, har inte märkt av något sådant.
Förresten! Tycker hamstrar om att gräva? Jag har ett akvarium på 60x35x35 och hon kastar om spånet väldigt mycket på natten. Skulle hon tycka att det var kul med suuupermycket spån? Eller är det mer gerbiler som tycker om att gräva?
En del hamstrar gillar att gräva, så du kan ju alltid testa med mycket spån.
#3 du kan köpa lite godis åt hamstern (hamstervänligt) och gömma det under spånet. Det brukar uppskattas :)