Hamster iFokus

Hamster

Etikettburar
Läst 750 ggr
linn8
0

Minsta buren?

Hej! Jag har en ganska underlig fråga? ;D vad är det minsta buren som du skulle kunna tänka dig att ha din hamster i? Skriv i liter:)

Innan du går hemifrån, kolla både en och två gånger så att du är säker på att du har huvudet med dig!

• Redigerat 2021-06-06 10:13 av Herveaux
Mellmell
0

hmmm….hade samla 130 förut, men den kändes i mina ögon lite liten…så 150 liter skulle jag nog säga :P Min kille bor just nu i ett ombyggt detolfskåp, ligger väl på runt 260 liter :) Men det är väl mest för att jag inte har möjlighet att rasta honom så länge varje dag, hade jag haft tillgång till längre rastningar hade det nog kännts ok med lite mindre…men just nu är nog mitt svar 150 liter :)

Scorpio97
0

Jag har mellanduna åt mina småttingar just nu, och det är nog det minsta jag kan tänka mig att ha två dvärgar i. Skulle vilja ha större, men mamma säger nej :/

//Jessie

Cireea
2

Jag har burar som är på 50 L (både samla lådor och dunaburar) och det är det absolut minsta. Hade helst haft stora akvarium till alla men har inte plats för det . 😐

Men, eftersom dom har mindre burar får dom istället komma ut och röra sig mer som kompensation. I rasthagar, hamsterbollar osv. :)

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

enbartmalin
0

Har man bara en eller 2 anser jag att det inte finns någon anledning att snåla på ytan för djuren.

Många tror att det måste kosta att ha stor Bur, men är du lite fyndig och kan googla behöver det inte kosta många kronor.

Hälsningar Malin

Cireea
0

#4 Håller med dig! Finns många som säljer iväg akvarium för en billig peng. Har själv köpt mig en på 160 L för bara 400 kr :) Då ingick ju då även massa tillbehör och då blev det ju såklart ännu mer värt 🙂 Sen har jag köpt flera andra akvarium också för ca 150-200 kr styck ^^

Synd att man inte har plats för så stora burar åt alla hamstrarna 😕

enbartmalin
0

#5 Det måste ju inte vara akvarium :) Det är viktigare att djuret har yta och en stimulerande miljö :)
Du kan ju ha vad som att bygga om bara du är lite envis ;)
Någon som skänker bort en garderob, bokhylla m.m

Som sagt det behöver inte kosta

Hälsningar Malin

Cireea
1

#6 Sant sant 🙂Drog mest akvarium som ett exempel eftersom det är något jag hittat billigt ^^ Men det är väl klart att garderober, bokhyllor osv funkar lika bra men det är ju inget jag har "erfarenhet" av :P

*~HamsterHamster~*
0

375 liter… Absolut inte mindre…

mvh, HamsterHamster

Hela mitt liv går ut på djurskydd.

ebbamedruby
2

#8 skulle gärna se din Bur :)

*~HamsterHamster~*
0

#9 Har inte min hamster längre :( kan du se i det jag skrivit om mig. Ska nog kanske skaffa ny… just nu har jag ingen bild uppladdad… jag fattar inte heller hur jag ska ladda upp bilder här xD jag är för dum xD

mvh, HamsterHamster

Hela mitt liv går ut på djurskydd.