Min bur
Hej! Då det är så himla många som undrat över hur jag "gjorde" min Bur och hur det ser ut mm så tänkte jag att kunde skapa en tråd där jag visar buren och svarar på frågor (om ni har några frågor angående buren så fråga på i kommentarerna så svarar jag).
Jag har två stycken samla lådor över varandra som är sammankopplade med ett rör. Den understa har ett lock över sig som jag skurit hål i i mitten och den andra lådan står på locket. Det är två stycken 130 liters lådor som är billiga, praktiska och rymliga! Ni hittar dom på Ikea: http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/90102971/#/90102971
Såhär ser det ut 🙂:
Det är otroligt praktiskt att göra såhär då det inte tar mer plats än att ha en samla låda!:D
Snyggt! 😍
Min blogg: linaspyssel.blogg.se :)
Tack!:) #3 Min hamster älskar det!
Haha, snyggt, som du vet gjorde jag också så när jag såg det i tråden "sälja hamster?" när du la in bild där🙂 mina hamstrar älskar det.
#5 Ja just det, haha vad roligt att jag kan ge folk inspiration! 🙂
Åh så smart gjort att ha dom på höjden :) min vintervita snuff bor i samla låda och även om dom är rymliga så har jag alltid tänkt att jag skulle vilja ha plats för mer saker! :)
Just de, en sista fråga, vad använde du för att skära i locket/botten? :)
#7 Ja det är riktigt smart och det blir mer plats för roliga leksaker! :D #8 för att skära i locket använde jag en sticksåg och för att göra hål för röret använde jag en hålsåg! :)
Kommer dom upp i röret? Tror du det finns en annan lösning om man har en lite större hamster 😛
#10 Utan problem, rören är större än toarullar och min guldis kommer upp utan några som helst problem! Annan lösning… Kanske har någon byggaffär några rör som inte är till hamstrar egentligen? Men annars är jag nästan 100% säker på att din hamster kommer igenom! Min guldis hona hamstrat riktigt mycket mat en gång och hon kom ner utan problem och ändå är hon inte super smal utan hon är normal!:)
Jättefint! Bu blir nog Ruby glad!
Friends are like potatoes, if you eat them they die….;) 🐹🐴🏇 appelkvistens.weebly.com
#12 vad roligt, har du också gjort så? :)