hur påverkar flytt en hamster?
Hej.det är så att jag har flyttat till en annan lägenhet och såklart följde min lilla hamster med. det var ingen lång biltur.bara fem minuter. första kvällen lektris hon rätt så bra på kvällen men lite orolig verkade hon vara. inte så konstigt. men nu tre dagar efteråt så är hon fortfarande stel å är inte alls mkt utanför sitt hus. men ibland är hon de och när jag tar upp henne så verkar hon pigg å nyfiken efter ett tag.men ibland är hon bara stel å stilla å trött. någon som vet om de kan ha med nya omställningar å göra? hon har även något litet svart under sin ena klo. vet inte vad de e . verkar inte svullet eller något. orolig så tacksam för svar…. gott bytt år på er alla.
När jag åker till min mormor och morfar (25 mil) så följer min hamster alltid med. Vi brukar vara där i ca 5 dagar så det blir kanske som en "tillfällig flytt." Hon bryr sig inte så mycket alls så länge hon får med sin Bur och alla sakerna. Och så klart får hon det. 🙂
Men alla hamstrar är olika, en del blir stressade av att åka bil och en del inte. ;)
Live
Laugh
Love 
Vi har husvagn och vår hamster följer med dit. Han bryr sig inte om ny miljö. Han bor givetvis i hans Bur men tas ut varje dag. Han tom får komma ut på gräset och det älskar han. Hän ær super tam därför tror jag att inga miljöombyten blir jobbiga för honom. Så flr oss funkar det väldigt bra.
Mina hamstrar har flyttat omkring till vänner hur många gånger som helst och åkt från göteborg-falun några gånger och bott där länge och de har aldrig brytt sig !
Har ni åkt tåg med era hamstrar någon gång? Hur gick det?
Tack för era svar! :) Tror hon mår bättre nu :)
#4 Jag har åkt tåg med två av mina hamstrar och det gick jätte bra :) Dom sov mest hela vägen 😉
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
På en ny plats så finns nya lukter och nya ljud. Vissa hamstrar blir väldigt nervösa pga detta, och kan ta upp till en månad att vänja sig. Andra bryr sig inte alls. Så det är väldigt olika (:
#4 När jag hämtade mina två småttingar, så åkte jag tåg hem. Hade transportburen i en sportbag (stängde den inte, utan den var halvöppen). Dom sov större delen av tiden, så det gick jättebra.
//Jessie
7# jaa det va ju smart att ha den i en väska så och låta dom sova :)