Barnmat har jag inte koll på, men det bör vara rena saker och inget som är kryddat. De böör kunna äta typ ren morotspuré och sånt, men inte mosade maträtter som ju är kryddade.
Även det vi vuxna äter är ju ofta kryddat, men man kan ge dem små bitar av kokta ägg ibland, massa grönsaker (jag ger tex morot, gurka, sallad, paprika och lite annat) och lite frön då och då. Så de äter inte direkt av våra lagade måltider, men de äter mycket av det vi använder till måltiderna :)
www.zooplus.dk/www.zooplus.se gillar jag samt www.gnagarboden.se
Barnmat går jättebra! Man köper alltid Barnmat under ett år för att vara säker på att det inte ska vara kryddat. Vad jag har hört ska spaghetti och köttfärsås vara favoriten men här hemma är nog fiskgratäng favoriten :). Dom flesta barnmats burkar under 1 år kan de äta men undvik annanas/mango pure. Päron pure funkar bra om man vill ge det nån gång :).
// Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning
Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus
De under 6 månader är säkrast men man kan nog ge upp till 1 år om det inte är för mycket kryddor i.
När man väl ger dom Barnmat,gur mycket ska man ge? Bara en liten klick eller kan man lägga in en del?
#4 Jag tar en tesked och klickar ut på en tallrik eller liknande och ger :).
// Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning
Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus