Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 2979 ggr
Abetter
3

Min hamster pratar

Hej.

Har två guldhamtrar, ena är min egna och den andra tar jag hand om efter ett par slängt ut henne.

Ena sen dom hamlade i samma rum har min tant börjat tjattra en massa, jämt och ständigt sitter hon och piper.

Någon som vet om detta betende är normalt?

trodde först att det var råttorna..men sen en gång befann jag mig i matsalen och hörde att det var hon..

Emeliebusunge
0

Din tjej är nog inte riktigt nöjd över att hon har fått sällskap och det är nog därför hon låter.

Roonja
3

Vänta, säger du att du har dina guldhamstrar tillsammans? Guldhamstrar är solitära djur och kan i värsta fall döda varandra om dem bor ihop. Du bör genast sära på dem! :) Skaffa en till Bur och låt honan bo där, då blir hon nog mycket nöjdare. :)

mickro
2

Står ju att hon har dom i samma rum inte Bur. Hoppas hon menar så iaf.

Scorpio97
0

Om din hamster är van vid att vara ensam i hemmet, så kan det vara att hon blir irriterad över "inkräktaren" och helt enkelt försöker skrämma bort den andra hamstern. Har du provat att ha dom i separata rum eller så?

//Jessie

Odette
5

En del hamstrar är bara lite pratiga av sig 😊

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_

[ErikP]1
0

Våran gamla guldhamster hona brukade prata ibland :)

annakarin_li
2

Mina brukar också prata med varandra fast de står på var sin sida rummet. Tror de roar sig med att prata strunt om mig på nätterna

Whippetgerbilen
2

#2 Det står att hon har båda i samma rum. Om hon hade haft dom i samma Bur hade dom troligen dödat varandra.

Dogs is my world ♥

Cireea
0

En av mina honor brukar också sitta och prata ibland :)

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

lizzplace
0

Mina har alltid pratat :) Min jag har nu är dock inte så jättenöjd / intresserad av mina råttor som står några meter från honom :)

Jag ser dagarna komma och sen springer dom förbi.
Http://lizzplace.com |
/ Lizette

Roonja
2

#3 Jag ber om ursäkt, läste Bur. Hur jag nu lyckades göra det, men jag är väll trött! 🤪

Abetter
0

Naturligtvis har dom varsin Bur, hade den nya hamstern i mitt rum men det fungerade inte med mina andra småttingar i rummet.

Så nu bor båda i en varsin ända av matsalen.

[Budgies]
0

Funka det?

Emeliebusunge
0

Varför togs mitt inlägg bort där jag hade svarat att hennes hamster nog var missnöjd över sällskapet???

[Budgies]
0

Det har den inte? Jag ser den #14

Emeliebusunge
0

Jag fick ett meddelande där det stod att det hade röstats bort