Ta bort mat?
Min hamster Ted är ca fem månader, han bits inte och är supergullig :)
Men han flippar över matskålen hela tiden, så att all mat åker ut och jag får ge ny. När jag först fick honom brukade han riva på vattenflaskan när han var uttråkad eller ville komma upp. Men när jag skaffade Hjul så slutade det, dock så kan jag inte ha det i hela tiden, utan ungefär en timme om dagen för sedan ska jag sova och han vaknar precis när jag brukar gå och lägga mig. (Kan inte sova när hjulet går runt och runt hela tiden.)
Först verkade han okej med att ha det inne en timme men nu när jag tar ut det verkar han bli sur och slår över matskålen, är det därför han gör det?
Finns det nåt sätt som får honom att sluta?
Eller ska jag bara lägga i lite mindre mat? (Min mat tar slut snabbt nu)
Han gör detta varje kväll jag tar ut hjulet, eller inte sätter i hjulet. Eller går och lägger mig.
Det gör ju ingenting att maten ligger i spånet, han kan ju plocka upp det ändå. Mina välter matskålen titt som tätt men då får dom ju bara gräva lite mer vilket sysselsätter dom så det är ingen fara att maten ligger runt i buren och inte i skålen.
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
Jag använder inte matskålar förutom till min gammelgubbe. Till de andra strör jag bara ut maten på spånet eller blandar runt det i spånet så att de får någonting att göra ;)
// Claudia Bertheau
BlackandBlue's Guldhamsteruppfödning
www.Blackandblues.weebly.com
Skaffa en aktiverngsboll de hjälper ! Låt han springa i den då och då