Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 507 ggr
Moonchillas
0

Lite funderingar angående bur

Har nu bestämt mig för att skaffa en liten guldis igen. Min gammelskrutt dog i somras och jag saknar verkligen att ha en liten guldis.

Min lille skrutt bodde i ett stort akvarium. Men nu så här efteråt när man tänker så tyckte jag det var ganska jobbigt med städning då akvariet var så högt. Dessutom så gillar jag inte detta med att nära sig smådjur uppifrån, påminner lite om en rovfågel som ska plocka upp dom, om ni hänger med på hur jag tänker.

Gallerbur kan ju funka då det ofta finns en lucka på sidan så att man kan öppna, men sen vet jag att gallerbur kan vara skadligt ifall dom gnager och kan skada nosryggen.

Funderar på att bygga en fin Bur med en lucka där fram så att man lätt kan plocka ut den lille, plus att göra det lätt med städning.

Har ni annars andra tips? Dock går samla-låda bort, jag tycker inte om att jag inte kan se mina pälsbollar. Visst är samla praktisk och billig, men ärligt så tycker inte jag att dom är särskilt snygga om jag ska vara ärlig.

Hmm mycket funderande

Ebbzenbabbzen
0

Dunaburar tycker jag är bra!

Friends are like potatoes, if you eat them they die….;) 🐹🐴🏇 appelkvistens.weebly.com

fiore
0

Det finns snygga dunaburar men då får du plocka din hamster uppifrån.

Annars får du bygga ett eget eller leta reda på dunaburar/akvarium med en lucka på sidan (mycket svåra att hitta tyvärr)

don't let anyone destroy your happiness Pussmun

hoppetossa
0

Ett terrarium kanske kan vara något?

http://empirebroline.blogg.se

Moonchillas
0

Hmmm ett terrarie hade ju funkat, ett av dom större då förstås :D

Tusen tack för snabba svar.

Moonchillas
1

Men hur korkad är jag då!?!?

Har ju perfekt Bur hemma för 3 st guldisar. Lugn lugn lugn nu folket, givetvis ska jag inte sätta ihop 3 guldisar.

Nej så  här är läget. Jag har tidigare haft marsvin, och då köpte jag en Bur som har 3 st våningar, inga ramper eller öppningar mellan våningarna.

Måtten är 147 lång och 60 djup. Det är ju riktigt bra mått för guldis.

Ååååh nu vill jag bara komma igång att göra iordning Bur och inreda, och sen få hem en liten vän.

Längtar massor

Ebbzenbabbzen
0

Är det en gallerbur? Om det är en Bur med marsvinsgaller kommer hamstrarna kunna smita jättelätt, dom kommer ju igenom nästan allt… Men annars så låter det ju toppen!

Friends are like potatoes, if you eat them they die….;) 🐹🐴🏇 appelkvistens.weebly.com

Moonchillas
0

Nej nej detta är ett hemmabygge i trä. Nedre luckor i plexiglas, och över luckor i finrutigt nät. Lätt att städa, och lätt att öppna framifrån.

thea_thea
0

Bild? Låter fiint!

Moonchillas
0

Önskar jag kunde ta bild, men har ingen kamera och den i mobilen är värdelös, men kan höra med brorsan om han kan komma upp nån dag och ta kort. I den buren har jag i alla fall plats för 3 guldisar om jag vill 😍