Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 1696 ggr
Ninnibus
0

Måste få en!

Jag har länge villjat ta hand om en Guldhamster eller en annan hamster! Jag är så duktig annars att ta hand om saker och ting! 

Jag vill ha en liten kompis som kryper omkring på mina läxor…..

då kan jag skylla på hamstern om jag har glömt att göra läxorna eller bara glömt dem!🌈 Så klart vet jag mycket om hamstrar och vill så gärna ha en! Jag tar alltid och pysslar med saker och ting och vill ha en liten utmaning! Jag har frågat och frågat och frågat och nu kanske jag ska få köpa en för egna pengar!😂😃🙂 Jag vet inte villken som är bäst att ta hand om! Vilken? Hona eller Hane?????

Vad ska den heta??? Jag ska bara köpa 1! 

Skriv ditt svar här nedan! Skriv:

Kön: (det du tycker) Namn: (det du tycker!)

fridaaocrazy
13

Att du säger att du vill ha hamster för att du ska kunna säga att du glömt göra läxorna osv verkar för mig väldigt oseriöst. Hamstrar är djur som gärna vill ha uppmärksamhet, och du får tänka på att det är en levande varelse du ska ta hand om i några år. Även om det såklart finns fler anledningar än det med läxorna så känns det ändå inte seriöst. Du kanske ska tänka på det lite till och söka runt om mer information av de olika raserna och könen?

Det bästa sättet att misslyckas är att inte försöka

Sara1214
6

Dvärg hamster eller guldhamster? Om du ska ha en dvärghamster måste du ha minst 2 och guldhamster får absolut inte ha en kompis! Sen måste du vara beredd att betala eventuellt veterinär kostnader som kan kosta över 1000 kronor. Sen ska du helst inte köpa från djuraffären nu när papova tiderna är inne. Köp från upppfödare. Om du säger vad du bor kan jag hjälpa dig. Men sen är det större chans att du får en tam och en hamster som inte bits eller har skador på andra sätt om du köper från uppfödare. Ha inte saltsten eller platshus. Saltstenen kan förstöra hamsterns njurar och plasthuset kan få svamp. Ha heller inte hamstervadd för hamsterns tassar kan fastna med tassen och så kan tyvärr hamstern bli av med tassen. hamstern kan också kvävas. Hona eller han? Det är helt upp till dig. jag har 2 stycken hamster hanar och den enda skillnaden är väll att honorna brunstar och det kan lukta lite illa men inget som jag stör mig av. (kom på nu att du skrev guldhamster).. haha.. Tycker Charlie och Zimba är fint.. Haha bara för att mina hamstrar heter det😍.. Men jag gillar disney namn. Tjejnamn tycker jag om Nala i lejonkungen och typ Ariel m.m :D Kolla på disney namn. PMA MIG GÄRNA KAN JAG BERÄTTA LITE HAMSTER FAKTA SOM KAN VARA BRA ATT VETA INNAN SIN FÖRSTA HAMSTER ;P kRAAAM!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!😂

Medarbetare på djurskydd.ifokus 😎

Whippetgerbilen
3

Det beror på individen.Hade en guldhamster som hette Must,hon var den snällaste hamstern i hela världen!!!Nu har jag en guldhamstertjej hon är också snäll men något spralligare!😉jag hade tre hamstrar till förut två dvärghamstrar som hette Zingo och Fanta och en guldhamster som hette Must.Och nu har jag en guldhamster som heter Cola så jag döper dom efter drickor🙂

Dogs is my world ♥

Cireea
1

Jag har haft en hane som hette Chicko och just nu har jag hanarna Seth  och Baileys. Honor är: Kardemumma, Tazza, Pandora, Tequila och Topaz 

Oftast vet man namnet när man träffar hamstern. Jag har döpt en hamster innan men så när jag såg den blev det något helt annat. Därför är det jättesvårt att exemeplvis döpa bebisar ur en kull från början när man inte fått se på dem ordentligt. 

Kom ihåg att inte rusa in i något för jag vet allt för många som köpt hamster "bara för att" och sedan går det någon månad och plötsligt ser man en annons på blocket att dom tröttnat…

Jag röstar även starkt på att du köper från en uppfödare!

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

cookiedough101
8

#1 jag tror nog att det var menat som ett skämt ;)

lizzplace
1

Jag är inne på min fjärde hamster nu och har haft två honor och två hanar sammanlagt. Ser ingen skillnad på könen i sig utan mer på hur dom varit som individer. Min snällaste hamster var min förra, en långhårig liten boll som hette Manson. Jag har ofta väldigt konstiga namn på mina hamstrar.

Första; chiquita
andra; ville valo (kom sen på att det var en hona och döpte om henne till Karenina - thåström låt men kallades för Corre)
Tredje; Manson efter Marilyn manson
fjärde & nuvarande; alfred efter emil i lönneberga då jag var väldigt ensam när jag köpte honom.

Jag ser dagarna komma och sen springer dom förbi.
Http://lizzplace.com |
/ Lizette

The Idizen
5

Hej! 👋

Om du bara vill ha EN hamster tycker jag att du ska ha en guldhamster. Dvärghamstrar ska bo i par. Såklart är dom mysiga och gosiga men att skylla på hamstern angående läxorna är nog ingen bra idé. Även om hamstrar verkar så enkla och lättskötta eftersom att dom är små så är det mycket jobb. 

En hamster ska tas hand om dagligen. Mycket gos, alla behöver ut och springa mer eller mindre vatten ska bytas, mat och Sand ska eventuellt fyllas på. Sedan ska buren städas också, inte dagligen. Hur ofta är olika, jag själv städar när jag ser att det behövs. 

Som fotboll22 skrev så är det viktigt att kunna fixa veterinär kostnader. Antingen får du spara, eller kanske göra en dil (stav?) med dina föräldrar. 🙂

Om du undrar något mer så är det bara att skicka PM eller KIKA mig. :D  Idizenn

Live Hjärta Laugh Hjärta Love Hjärta

Josefinaaa
3

Om du bara ska ha en hamster så måste du ha en guldhamster. Lag på att man måste ha minst 2 dvärghamstrar tillsammans. Jag tycker personligen om hanar mer, vet inte varför. Namn: Baloo,Laban,Nasse,Blunder,Kakao,Svinto och Simba:)

Nemo, Bamse, Tage, Trixi, Sprallis ❤️

Tipsi3
2

Ett tips till när du ska spara till hamster: Tro inte att det är billigt! Själv kommer jag också köpa för egna pengar, det kostar antagligen runt 1000 kronor! (Om man köper riktigt bra grejer) Men sen kan man ju göra saker själv, då blir det billigare! :)

Med Vänlig Hälsning Tindra

Medarbetare på guldhamster.ifokus

-Toulouse Cola Fanuel-

Ninnibus
0

Jag bara skojade bara om det med läxorna!!!!! Jag vill ha en hamster för att jag har tid med en! Jag har haft 2 råttor men det var inte min grej!

Frosstis
7

#10 Jag förstår det :) Jag tycker du ska köpa en hane ! Elliot och Eddie är fina namn tycker jag! Jätteroligt att du ska få skaffa hamster, det är lättskötta och söta djur!

Ninnibus
0

TACK alla hoppas ni förstod att jag skämtade med det där om läxorna! 

Jag vet ju hur man tar hand om hamstrar annars skulle jag inte köpa en!

Frosstis
1

Ja såklart !

Har du bestämt dig vad du vill ha för hamster, dvärg eller guld? :) De flesta startar med guldhamster men dvärgisar funkar precis lika bra, och då ska du ha två som flera innan skrivit!

Whippetgerbilen
1

Det blir ju lättare för dig att skaffa hamster om du betalar allt själv,då brukar föräldrar ge med sig! Jag köpte allting själv och så,men såklart inte veterinärkostnader och sånt😉

Dogs is my world ♥

[etsan]
0

Om du ska köpa en behöver du köpa en guldhamster eller en kinesisk dvärghamster. Själv gillar jag mest honor då det tarlite längre tid att välja deras förtroende, sedan har man en vän för livet. Jag betalde mina hamstrar, Bur och leksaker medans mina föräldrar betalar mat, Sand, vetrinär , toapapper, Bottenmaterial mm. Bara ett tips. På min hamsterblogg finns namn tips: http://lillhamster.blogg.se/2013/october/namntips.html Lycka till!

Ninnibus
0

Jag ska ha en Guldhamster om jag får! Gillar deras hårfärg 😃

Dem har samma hårfärg som jag har!❤️ 

Jag ska köpa allt själv utom allt du skrev etsan🙂

Hoppas jag får en !😇 

Håll tummarna!🏆

Frosstis
0

Vad för hårfärg har du då? 

Hoppas du får köpa en 😃

neapeaw
0

Bara så du vet så kan en guldhamster ha många olika färger ;)

-Guldhamsteruppfödare-

-Hundfrisör-

-Djurälskare-

www.silverhojdenshamsteruppfodning.weebly.com