GULDHAMSTER I SAMMA BUR?!
Jaha tack! :D
Men just det, om jag har varit i en djuraffär med papova och sedan har gått in i mitt rum kan en guldhamster som kommer i januari bli sjuk då?
Live
Laugh
Love 
Tar borg Bild. :)
Live
Laugh
Love 
Tar bort Bild. :)
Live
Laugh
Love 
Varför ska du anmäla? Guldhamstrarna är mycket troligtvis tillräckligt unga för att kunna bo tillsammans. Och det är inte olagligt att ha kaniner och marsvin tillsammans, nästan alla djuraffärer har det, jag ser inget fel i dessa bilderna.
Dessutom, om du skulle anmäla skulle det inte hända något. Möjligtvis en varning men djuraffärerna brukar inte rätta.
En tjej på KiF anmälde en affär flera gånger med en avelskanin som var mycket sjuk och gammal men ingenting hände, tillslut fick hon köpa loss honom.
Bara för att man anmäler betyder det inte att det kommer hända så mycket. Man kan hota att anmäla, men det är verkligen inget fel med denna djuraffären och som de skulle kunna ändra.
Jaha.. Okej. :) Så hamstrarna skadar inte varandra då?
Live
Laugh
Love 
#5 Om de är unga så ska de inte göra illa varandra. Men när dom börjar bli 7-8 veckor blir dom lite tjuriga mot varandra…
// Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning
Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus
#6, jaha! :) Vad bra! Tack!
Live
Laugh
Love 
Nej vad hemskt! Förresten, Kanin och Marsvin får absolut inte leva tillsammans, då kaniner både kan sparka och har ett ämne som kan göra marsvin sjuka. Hatar när djuraffärer gör så!
#8, ja man blir både arg och ledsen när man ser någon som behandlar djur illa .. :/ <3
Live
Laugh
Love 
#8 Det finns ingen lag som säger att de inte får, men att man bör inte ha det. Skillnad på bör och ska :) Det är inte olagligt och många som har så.
Vet kaniner och marsin som levt ihop hela sina liv. De har varit bästa vänner och allt gick så bra :)
#10 men det spelar i gen roll om det är lag eller ej, det är ändå fel. #11 men kaniner och marsvin kan inte kommunicera med varandra. Det talar helt olika "språk". Nu kanske jag låter otrevlig i mina svar, men det är verkligen inte menat så :)
Det säger folk om katter och hundar också, vilket är sant, för de talar inte "samma språk" men de kan vara bästa vänner ändå. Precis som hundar och kaniner, katter och hamstrar och alla möjliga djur. :) Sen att marsvin och kaniner inte kan kommunicera, jag hade då marsvin och kanin som gosade. 😃
#13 visst kan de gosa, men om man verkligen måste ha en kanin och marsvin i samma Bur så måste marsvinen vara minst 2 st då de blir desperata utan en som de kan prata med ordentligt. Men de visar oftast inte det. Har själv haft Marsvin, så jag vet ganska mycket ;)
Jag hade 2 marsvin och 1 kanin i samma Bur för att förtydliga mig. :) Alltså inte ett marsvin, skulle jag aldrig ha då de ska bo 2. :)
#15 det är jättebra att du har 2st marsvin ;)
Förresten det om katter och hundar, det vet jag då min mammas hund och katt sov tillsammans, lekte och myste hela tiden. :)