Hamster iFokus

Hamster

Etiketterburartillbehörinredning
Läst 869 ggr
The Idizen
0

På jakt efter Duna

Hej hade tänkt köpa en duna åt guldhamstern. 😛

Hade tänk mig den vanliga mellan storleken, har för mig att den heter duna multy? 

Är det någon som vet vart jag får tag i en sån till ett så lågt pris som möjligt? 😃

Live Hjärta Laugh Hjärta Love Hjärta

Fiona1234
0

Kolla på blocket, där brukar det finnas lite duna burar :).

// Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning

Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus

The Idizen
0

#1, Ja jag har faktiskt funderat på det.. 😉 Men om en sjukhamster har bott där innan? Tex papova stannar ju gärna kvar …

Live Hjärta Laugh Hjärta Love Hjärta

Fiona1234
0

#2 Virkon dödar bakterierna så kör på det ifall du köper en Bur :).

Tipsi3
0

Inte så billigt kanske, men en duba multy på djurmagazinet brukar kosta ca 600 kr tror jag 🤔

Med Vänlig Hälsning Tindra

Medarbetare på guldhamster.ifokus

-Toulouse Cola Fanuel-

[evilewa]
0

Har en multyduna tvättad med virkon. Finns i Stockholm.

Fiona1234
0

Om hon har guldhamster så skulle väl du inte rekommendera den för henne pga av att du sitter i karantän till december?

[evilewa]
0

Som sagt, buren är desinficerad, med alla konsters regler och en guldhamster har inte bott i den sedan juli månad.

[evilewa]
0

#3 med tanke på ditt virkon inlägg och att du själv sitter i karantän, hur tänker du?

Fiona1234
0

#8 Förstår inte riktigt hur du menar? Du om nån borde ju veta varför jag är så försiktig och varför jag är satt i karantän på eget bevåg.

[evilewa]
0

#9 förlåt, blandade ihop dig med en annan. Du har naturligtvis rätt att man ska vara försiktig. Dock så har ingen bott i min Bur sedan i somras och ev. Smitta försvinner efter 3 månader.

Flygandebanan
0

Säger att du köper en Bur med hög/låg riskfaktor av smitta "Pekar inte på någon person nu!!"

Och så använder du buren, plutten blir smittad. Så blir det garanterat dyrare med veterinär besök. Då kan du lika gärna köpa en helt ny Bur.

Om du förstår hur jag resonerar :)

MVH Flygandebanan "Simon" & das hamsters.

Medarbetare på hamster.ifokus.se

Fiona1234
0

#10 Men om de ändå inte bodde några där sen i Juli. Då finns det ju fortfarande kvar då du tog bort guldarna i September eller? Aja skitsamma. Ska inte förstöra TS tråd nått mera nu :).

[evilewa]
0

#10 jag hade totalt 8 hamstrar! 6 st avlivades i Juli och två i september! Med anledning av det har jag ett gäng burar som stått i förrådet!