Hur länge överlever dom?
Köpte en hamster för några dagar sedan och har aldrig sett honom dricka. Han biter på flaskan, vet inte om det är för att han inte förstår hur man gör eller om han bara är busig… Han är pigg och glad dock, så tror att han är busig bara.
Men det fick mig att undra hur länge dom överlever utan vatten?
Ja, inte mer än några dagar kanske. Du ser väll om han har druckit något från vattenflaskan? Vänta en natt och kolla i morgon bitti om du ser att vattnet sjungkigt.. Om du är orolig kan du ge han/hon gurka och Sallad som innehåller mycket vatten.
Medarbetare på djurskydd.ifokus 😎
Min förra hamster drack inte på ett år, sen började han dricka varje dag. Men han fick Färskmat varje kväll och det innehåller mycket vatten.
Mina två nuvarande hamstrar har jag aldrig sett dricka men jag anar att dom dricker lite ibland.
"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin
Lägg in lite gurka så får din hamster i alla fall i sig lite vatten ifall du är osäker. :]
ღ ѕυcн α ℓσηєℓу gιяℓ, ιη тнιѕ ℓσηєℓу ωσяℓ∂, ∂ση'т кησω ωнαт тσ ∂σ ѕσ ѕнє cαℓℓѕ тнє cяєω. ღ
Sallad och gurka som sagt
Medarbetare på djurskydd.ifokus 😎
Jag brukar ha vattenskål till mina hamstrar tills jag ser att de kan dricka ur vattenflaskan. Dock så kan man behöva byta ofta ifall det kommer mycket spån och så i vattnet. :)
Alla hamstrar dricker inte speciellt ofta. 😉 Och oftast så dricker dom kanske under natten, för då är ju dom vakna och typ lever livet. xD Men om du är osäker så kan du sätta en bit papperstejp eller liknande på flaskan, vid vattnet .. Vet inte om du förstår hur jag menar? :D
Men som dom andra redan har skrivit så innehåller gurka och sallad mycket vätska, ge det. 🙂
Live
Laugh
Love 
Jag trodde inte heller att min lilla kille drack först, de syntes inte på flaskan heller. Men för några dagar sedan när jag skulle in och hämta honom så satt han och drack:) tror bara att du aldrig har sätt han dricka bara, som jag. Du behöver nog inte oroa dig, men du kan ju alltid ge en vid gurka för säkerhets skull:) Men hamstrar dricker ju inte så mycket heller, samma som att dom inte äter så mycket. Dom är ju trots allt små;)
Nemo, Bamse, Tage, Trixi, Sprallis ❤️
ge honom gruka!
Alltså de klarar sig utan att dricka hela livet, eftersom flera äter grönsaker och får i sig vatten på annat sätt.
Men utan vatten alls som du skrev, så blir de dåliga redan efter ett par dagar.
Men du behöver egentligen inte hålla koll på vattenflaskan, utan håll koll på att han kissar. Min hamsterkille ä 4 månader, leker bara med vattenflaskan men kissar som vanligt, så då vet jag att han får i sig vatten genom maten istället =)
Just det! Ifall du har sandbad kan du tömma den och kolla ifall det finns klumpar. Då har hen kissat där!
Live
Laugh
Love