Hamster iFokus

Hamster

Etiketthamster
Läst 1004 ggr
Chiquita_animal
0

Dvärghamstrisar!!

Jag trodde aldrig jag skulle få en dvärghamster..men jag fick en! Och min syster en, så vi har dom i samma Bur. Dom är två honor tillsammans och dom är från samma kull så det är nog inga större problem. Jag hörde igår natt att dom 'pep' lite men det slutade snabbt. Min hamster Kiwi har börjat gnaga på gallret och jag vet inte om det är farligt,och kommer hon sluta? Är jätte orolig för dom små sötnosarna de är bara 6 veckor gamla. Vi har ett Foder fast min hamster har jag inte sett äta det,han äter bara lite frön och gurka än så länge.. fast min systers hamster Sixten (hon ville att det skulle vara en kille😕) har börjat äta det och det är ju bra🙂Jag har märkt att dom sitter mest inne i boet och gräver antagligen så fixar dom huset, de kommer ut på kvällen och springer lite rundor i buren. Ibland så känns det som dom är döda..men det är dom ju inte. Dom är lite rädda fortfarande men vi har börjat med att ge dom lite mat från handen och det funkar bra! Men ibland nafsar dom lite.. Kiwi är en liten tjockis så hon trillade idag och inte komma upp så vi hjälpte henne. Vi satte en pall till vattenflaskan och nu når dom den! Skrattar(den var för hög innan) Finns det något mer som är viktigt att veta för en hamsterägare?? ❤️

[ErikP]1
0

Kolla även in på Dvärghamster iFokus ;).

Chiquita_animal
0

Okaj 😉

Chiquita_animal
0

Oj skrev fel omg det är två killar O.O jag vet inte varför jag skrev det där.. 😞

cookiedough101
0

Du kanske ska byta Bur om de biter på gallret

[evilewa]
0

Grattis och välkommen till Dvärghamstervärlden! :-)

Chiquita_animal
0

Hej, Kiwi har slutat gnanga i gallret #4  Tack #5 :)

[Tilde!]
0

Vad kul med en ny hamsterägare!! Om han börjar att bita på gallret mer så KAN det vara brist på aktivering vad jag vet, men det kan också vara mycket annat. Byt Bur för hamstrarnas skull om han skulle börja gnaga på gallret igen. Grattis till de små och lycka till!

Chiquita_animal
0

Taack 😂