Ny hamster!
Köpte en guldhamster idag och han är världens sötaste! Jag har köpt en samla-låda där jag har ett hus i och en liten "bro", badsand och matskål osv. Först verkade han jättelugn och gick runt och undersökte, han åt och kissade i badsandet och sedan gick han och vilade en stund i huset. Men nu har han börjat springa runt massa och försöker klättra på väggarna och ser jätte rastlös ut. Vill han bara komma ut och leka och springa av sig eller är han stressad? Vad tror ni?
Köp ett springhjul till han(:
Nemo, Bamse, Tage, Trixi, Sprallis ❤️
Det kan bero på att han saknar sina syskon eller så behöver ha ett Hjul eller mer leksaker.
Exakt likadant med min guldhamster Ted (Köpte för några dagar sen) han är sju veckor och han är exakt likadant. Försöker klättra på väggarna och gräva sig ur. Men dom är ju barn nu och aktiva, när man kan ta upp och leka med om (När dom är helt tama) så kanske det lugnar sig lite. Lycka till :)
Jag har heller inte något imot Hjul i tidig ålder. Bara inte hjulet är så litet så ryggen böjs. Jag rekommenderar över 23 cm i diameter. :) Det funkar bra. Men är hamstern bara några veckor så ska den inte ha Hjul. Du kan vänta tills den är 3 månader ungefär. :) Vill du att den ska ha något annat att göra i buren så finns det andra alternativ än Hjul. Tex gnagsaker, klätterställningar, leksaker, aktiveringssaker, lite allt möjligt. Har för mig att man kan köpa flying saucer till en hamster när de är ganska små för det blir inte alls samma böjning i ryggen av ett sådant "hjul". :)