Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 655 ggr
Fibi
0

Behöver hjälp

Nu ska jag börja göra min guldhamster Ted tam, det finns ju många olika tekniker och jag tänkte, vad kan man säga… Det låter nog lite elakt men det är så jag har tänkt göra och jag vet att fler gör det. Man bara tar upp hamstern, bestämmer själv. Ger den inte chansen att gömma sig osv.

Men jag undrar ett par saker.

När man tar upp en hamster som är hoppig, hur får man den att stanna kvar? Allt går bra med Ted, han bits inte och när jag kupar mina händer helt runt honom blir han lugnare och piper inte. Men när jag öppnar tillräckligt för att han kan hoppa ur så gör han det för att han blir rädd. Ska jag bara fortsätta kupa händerna runt honom eller ta upp honom varje gång han hoppar?

Hur mycket ska jag ta upp honom i början när jag försöker göra honom tam?

Uppskattar hjälp ^^

BlackandBlue
0

låt han inte hoppa , han kan skada sig. förhindra det igenom att ha buren på golvet och sätt dig på golvet med honom och lyft han ur buren till ditt knä nära golvet så att han inte skadar sig om han ändå hoppas. du ska inte tvinga hamstern till något!

// Claudia Bertheau

BlackandBlue's Guldhamsteruppfödning
www.Blackandblues.weebly.com

Fibi
0

Hans Bur står redan på golvet och jag håller honom bara nån cm över lagret av spån, vilket han har mycket av och det är mycket mjukt, han kommer inte skada sig.

BlackandBlue
0

så bra :D!

// Claudia Bertheau

Fibi
0

:)

Men jag har inte fått svar på frågorna… :3

BlackandBlue
0

man brukar märka på dem vad man kan göra och inte göra!

// Claudia Bertheau

[GeeGee]
0

Tror kanske att fler har svårt att svara då dem kanske är som jag, dvs helt emot denna metod.

Ungefär som att tvinga en hund att bli gosig genom att tvinga den att vara nära en hela tiden…skulle aldrig hända. En hamster är rädd och jag tycker det är okej att den är rädd i början. Jag skulle aldrig tvinga ett djur något för jag anser inte att man är en riktig djurälskare då.

Anledningen till att man gör så verkar vara för att folk tycker att det går snabbt att få dem tama då, men förstå vilken rädsla det är för dem innan de blir tama?!