Har köpt akvarium :D Tips vid burbyte?
Hej på er! Nu har jag köpt ett akvarium, kan visa bild senare. Är jätteglad och det var ganska bra pris, 450 kr. :D
Men, ska jag bara låta Ruby gå ner i buren som vanligt, eller typ visa runt, lägga ner lite gammalt spån? Skriv gärna tips och visa bilder på ert akvarium så jag kan få lite inredningsinspiration.
Gör som när du städat buren :) Det beror ju på hur du städar buren men lägg i lite gammalt spån och delar av Rubys gamla bo i det nya huset/samma hus som innan och låt Ruby älska sitt nya hem :3
#1 okej, jag brukar aldrig spara något gammalt spån då :D men kanske kan lägga lite gammalt i huset. :D
#3 tack!
Nu har jag städat klart… Tog sin tid men är jättefint nu. De hade haft det ute så det var massa skräp i och väldigt smutsigt… Torkat alla sidor med JIF på utsidan och grönsåpa på insidan, även undersidan vilket var en kamp… Sedan torkat ur flera gånger, torkat av ramen, slipat glaset/upphöjningen de hade lagat med lite och slutligen torkat av med fönsterputs på utsidan. Slänger in en bild utan spån och möbler!
Åh vad snyggt :D Hur har du gjort med vattenflaskan om jag får fråga? Och hur stort är dit akvarium? :D
Tack! Jag har faktiskt ingen vattenflaska, utan kör på vattenskål istället. Jag tycker att det är enklare. Jag brukar byta vatten 1-2 ggr per dag och det har funkat bra.. Det är ungefär 100x50.
#7 okej, ska se hur detta går som jag har nu kanske byter senare. :)
Aha okej :D