Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 568 ggr
ebbamedruby
0

Har köpt akvarium :D Tips vid burbyte?

Hej på er! Nu har jag köpt ett akvarium, kan visa bild senare. Är jätteglad och det var ganska bra pris, 450 kr. :D

Men, ska jag bara låta Ruby gå ner i buren som vanligt, eller typ visa runt, lägga ner lite gammalt spån? Skriv gärna tips och visa bilder på ert akvarium så jag kan få lite inredningsinspiration.

thea_thea
0

Gör som när du städat buren :) Det beror ju på hur du städar buren men lägg i lite gammalt spån och delar av Rubys gamla bo i det nya huset/samma hus som innan och låt Ruby älska sitt nya hem :3

ebbamedruby
0

#1 okej, jag brukar aldrig spara något gammalt spån då :D men kanske kan lägga lite gammalt i huset. :D

Frosstis
2

När jag bytt Bur har jag bara lagt i hamstern ! De känner ju igen sina gamla "möbler" !

ebbamedruby
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#3 tack!

Nu har jag städat klart… Tog sin tid men är jättefint nu. De hade haft det ute så det var massa skräp i och väldigt smutsigt… Torkat alla sidor med JIF på utsidan och grönsåpa på insidan, även undersidan vilket var en kamp… Sedan torkat ur flera gånger, torkat av ramen, slipat glaset/upphöjningen de hade lagat med lite och slutligen torkat av med fönsterputs på utsidan. Slänger in en bild utan spån och möbler!

Skimrande
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En bild på min inredning för ett tag sedan :)

ebbamedruby
0

Åh vad snyggt :D Hur har du gjort med vattenflaskan om jag får fråga? Och hur stort är dit akvarium? :D

Skimrande
0

Tack! Jag har faktiskt ingen vattenflaska, utan kör på vattenskål istället. Jag tycker att det är enklare. Jag brukar byta vatten 1-2 ggr per dag och det har funkat bra.. Det är ungefär 100x50.

ebbamedruby
0

#7 okej, ska se hur detta går som jag har nu kanske byter senare. :)

Aha okej :D