Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 825 ggr
Dominic340
0

ARG på djuraffären!!!

Fick veta idag att min hamster kmr ifrån ett "uppfödarställe" jag blev RASANDE å ställde massor med motfrågor och ställde dom mot kanten! 

Jag kan säga att jag INTE kommer å handla något djur där något mer NEVER EVER även om affären "verkade seriös" det konstigaste e att dom faktiskt tar bra hand om djuren å Willy e jättesnäll, verkligen INGEN problem hamster. 

Men nu mår jag SKIT e ledsen upprörd å orolig! Vi borde skriva en insamling om att grossister ska förbjudas… nu kan jag inte vara glad över Willy utan nu e jag bara orolig över att han ska få papova eller bli sjuk på ett annat sätt!

Lätt att vara efterklok… ='(

Kolla in min nya blogg som handlar om mig och min hamster Willy The Killer

http://willy-the-killer.bloggplatsen.se/

jossa5
2

Tyvärr så hjälper inte namninsamlingar. Så länge det finns en marknad och folk köper från djuraffär så kommer dom fortsätta sälja. Man kan dock prata med sin djuraffär, berätta om papova och hoppas att dom slutar ta in grossistdjur.
Men det finns inte en chans i världen att alla svenska djuraffärer slutar ta in djur.

Men är din Willy en hamster från Imazo, eller kommer han kanske från en lokal uppfödare? Det finns ju uppfödare som grossistavlar och säljer till djuraffärer. Dvs, dom kan ta många kullar och sen säljer till djuraffären. Men även om dom gör det kan det ju vara bra djur som dom säljer.

Tycker dock inte du ska gå omkring och vara orolig för att Willy ska bli sjuk, isånafall får man inte göra annat.
Man kan ju gå med sig papova med prylar du köper i en onlinebutik med. Risken är inte särskilt stor, men den finns alltid. Så länge det finns papova i Sverige så finns alltid en risk att man kan få det.

Men var bara glad över Willy istället. Det är ju mest du som inte mår bra, och då Willy gör dig glad så var glad istället att du har honom! Han är ju en jättefin hamster, och det är allt som räknas! :)

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

thea_thea
1

Ja, det är ju ofta så det är… "Min" djuraffär hävdar att djuren kommer från en uppfödare som bara säljer till dom, jag tror absolut inte det då djuren dom säljer inte mår så bra… Enligt dom ska man sälja "sibiriska dvärghamstrar" en och en, inte i par. Inte skicka men NÅGON information, en köpare jag pratade med visste nte ens att dom blev större och trodde dom stannade på 5 cm -,- Fast den köparen lyckades jag få att köpa ett större Hjul, ta bort saltsten+plasthus och tipsa om bra saker till lilla hamstern! Det var en pappa som köpte åt sitt 7(?) åriga barn :( Tanten som verkar styra där är en människa som inte vill ta åt sig kritik och är allmänt jobbig. Tipsar om helt fel saker och tar dålig hand om djuren… Ska iaf ta tag i det, men jag vågar inte riktigt :(

Dominic340
0

#1 Jag vet inte om Willy e från Imazo, dom sa bara att hamstrarna kmr ifrån uppfödarställen och att dom hade kontakt med något företag elr vad det nu var…för jag bad om att få numret till uppfödaren å det gick inte.. Men nästa gång blir det från uppfödare ALDRIG mer ifrån djuraffär… jag vill inte gynna en sån djurhållning!

Ja älskar Willy men kunde inte låta bli att oroa mig =/ Ångetsliknande känsla fick jag å det e ju inte så kul.. Men tack för din omtanke :)

#2 Man lär sig så länge man lever å just nu mår jag illa å får avsmak så fort jag tänker,hör eller ser DJURAFFÄRER.. Har blivit allergisk tror jag…mot djuraffärer alltså..

Edit:glömde en sak enligt tjejen så hade de aldrig haft utbrott av papova å påstod att "uppfödarna" visste vad de gjorde , DET får man hoppas dock e jag tveksam till det.

Kolla in min nya blogg som handlar om mig och min hamster Willy The Killer

http://willy-the-killer.bloggplatsen.se/

Klaralovehamster
0

Stackare😭