Och vad kan man få tag på billiga sådana, och hur stora ska dom va isf? 
Du kan kolla på blocket, där får du tag på billigast. Köpa ett nytt är ju ganska dyrt. Och istället för lock där uppe kan man bygga en ram som man fäster ett nät i så att dom inte kan ta sig ut.
Mvh,
Jossan Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus
hur stort ska det minst va ?
Hm, ja, det är en bra fråga. Det står ju på Jordbruksverkets hemsida, minsta tillåtna yta, men det borde finnas någon här som kan ge ett bra mått, för jag vet inte hur stort du ska ha till en guldis.
Mvh,
Jossan Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus
Jag kör 100 liters akvarie till guldhamstrar, tycker det är en bra storlek:) Såhär ser ett av dom ut :) Men såklart, ju större ju bättre!:)
Mvh Emmy
medarbetare på Svenska Hamsterföreningen ifokus ♥
min campbellsuppfödning ♥Eldängens♥
#5 Oh, riktigt snyggt lock må jag säga! Akvarium är nog bland det bästa både till hamstrar & gerbiler.. helt klart :D
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
Mitt är så högt att det inte behövs.

#7 Åhh vad är det för sandbad du har där?
MVH Wilma
# 8 Det är en vattenskål för reptiler från exoterra:)!
Tack allihopa :)
vet någon vad minimum eller rekommenderat för en guldhamster ska ha i ett akvarium?? funderar på att köpa ett
Du kan även köpa en detolf för 700kr från IKEA. Det går jätte lätt att omvandla den till en hamsterbur. Jag kan lova dig att hamstern kommer att trivas i det hela sitt liv.
*detlof kostar bara 499
#7 vad har du för mått? eller cm3 ?
Tror det är 330L, kan mäta höjden på måndag :)!
Har ett mindre också, där har jag behållt taket som följde med eftersom det har lufthål i varje hörn.
Jag har ett akvarium som är ca 220 liter och ett som är 125 liter. Jag tycker att en Bur till en guldhamster ska vara minst ca 70*45(som en mellanduna). Mitt akvarium på 125 L är 80*40.
På det stora akvariet har jag ett stabilt nätlock av träramar med fasthäftat nät. På det lilla har jag tillfälligt ett lock av gallersektioner som man kan bygga ihop till en rasthage, ska göra ett bättre lock.
"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin