Hamster iFokus

Hamster

Etiketthamster
Läst 1178 ggr
Lady P
1

RIP Älskade Tobbe

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ville bara skriva ett inlägg tillägnat min äldsta hamster som gick bort natten till idag.

Han var egentligen min brorsas hamster men efter han flyttat hemifrån fick jag ta hand om honom. Han var köpt på djuraffär och vi märkte tidigt att det var något fel med honom. Han var väldigt hyperaktiv, stressad och otroligt svår tämjd, men ändå lyckades han ta sig in i våra hjärtan. Han var en sibirisk dvärghamster, född 22 februari 2011. Min bror döpte honom till Torbjörn men han kallades oftast Tobbe. 

För ett tag sen så märkte vi att han inte längre hörde så bra och senare började hans syn försämras. Men trots det så fortsatte han vara samma glada och spralliga Tobbe. Han var som sagt inte så tam men med åldern blev han vänligare och tillade att man tog upp honom och gosade lite. Jag är så glad att jag fick tillbringa några mysiga stunder med honom till sist. 

Nu i slutet var han typ blind, hörde knappt och gick väldigt vingligt så att han idag somnade in var nog en lättnad för alla inblandade. Det är tråkigt att han är borta, att det inte längre finns någon som håller en vaken på nätterna med ett gnisslande Hjul eller springer fram till gallret så fort man går förbi för att tigga om någon godbit. 
Jag hoppas verkligen att han har det bra där uppe i hamsterhimlen, med det gyllene hamsterhjulet och ett oändligt förråd av paprika ;')

RIP Älskade Tobbe, världens galnaste, finurligaste, segaste och starkaste hamster <3 220211-291013

Only the dead fish follow the stream...

annakarin_li
1

Sov gott allra sötaste Tobbe! Kramar till er!

gerbil99
0

R.I.P Tobbe

// Johanna - Medarbetare på Gerbiler ifokus

minihamster
0

Så tråkigt, vila i frid lilla Tobbe

//Josephine :)

[etsan]
0

Rest in peace Tobbe! Styrkekramar