PÄCKLIGT!!
När jag städade Willy The Killers bur(Han kom i lördags) Så hittade jag en pytteliten skalbagge på hans leksak!!!
Jag undrar om det e normalt att det kan finnas djur inne i buren ibland(buren e absolut inte ovårdad det var inte ens en vecka sedan han kom till mig!!) E det skadligt elr inte….men jag kan inte påstå att det e särskilt trevligt att hitta en mini skalbagge i buren! >_< skriv om ni varit med om något liknande!!
Kolla in min nya blogg som handlar om mig och min hamster Willy The Killer
Vill du veta något äckligt? När man slår i gång sin AC och en kackerlacka flyger ut. Yep, hände mig idag. Jag dog lite.
"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"
Haha kan tänka mig det xD Ja, kanske e lite kräsen av mig men men! Tänkte bara så inget händer min hamster e så rädd om han!
Håll ögonen öppna efter fler. Vi hittade ett gäng skalbaggar runt buren och det visade sig att det kom från torrfodret. Alltså ägg lagda i spannmålet som sen kläckts. Jätteäckligt!!! Nu för tiden har jag allt torrfoder i frysen!
som #3 sa, man kan frysa om man köper färdigt Foder från djuraffären. :)
Då gör jag det!! För detta var ingen vacker syn!! Hur ska jag förvara det i frysen? I plastpåsen? Ja gör det nu på en gång… men detta e väl inget farligt för hamstern? :(
Jag köper den blandningen där det inte finns solrosfrön i :)
nejdå inte farligt, men kanske inte så fräscht för dig haha!
Ne, det e inte direkt trevligt!! Willy som skulle få fredagsfint å allt å vad hittar man när man städar buren…jo en vidrig bagge :(
Då e jag ändå glad att jag "bara" har en hamster värre kunde det ha varit om jag hade flera marsvin för som alla vet så e inte marsvin rumsrena på samma sätt som hamstrar dessutom har marsvinen hö å trampar runt i! Hamstrar känns mer som om dom kan lite mer det här med hygien hehe eller så e det något jag inbillar mig!
Hände mig en gång, frös maten men antar att dom redan bosatt sig i burarna. Någon vecka senare var rummet fullt med små skalbaggar. Även i taket. Det slutade med en storstädning och att städa ca 20-25 burar var inte super lätt. Allt behövdes göras på en dag, hela rummet dammsögs och skurades även taket. Så det är bra att du gör det direkt. Hoppas inte samma sak händer dig! ;)
Åh no lät inge vidare!! Hoppas VERKLIGEN jag slipper det du råkade ut för! Nu for skrämmande tankar genom huvet å jag lär få mardrömmar inatt…. å sedan när jag vaknar e hela vardagsrummet fullt av baggar xD Tack å lov har jag bara ett djur och en Bur att städa så blir jag drabbad blir jag nog bara lindrigt drabbad med tanke på att exempelsvis du har bra mycket mer burar att städa.
Apropå ingenting… hur länge ska blandningen ligga i frysen?
Har för mig 24-48 timmar på den tider dör krypen. :)
Ok, ett dygn alltså! Då tar jag ut dom imorgon kväll å hoppas snuskkrypen e borta!! :D
Håller tummarna för att de små skalbaggarna dör! Det där lät väldigt hårt mot de "stackars" skalbaggarna. xD
Jo, jag vet att det låter hårt haha 😃 men dom e så äckligt vidriga!! Magen vände sig ut å in när jag såg den oinbjudna gästen!! 🤢 jag hoppas det var första å sista gången jag var med om detta! jag har hört om detta fenomen förut men la dövörat till, tänkte att det händer andra men inte mig, men tji där fick jag hehe
Vi hittade en gång små skalbaggar då vi städade buren och det visade sig att dem kom från spånet vi köpt. Så ett tips är att kolla om ni hittar något i bottenmaterialet och bör därför köpa nytt och med bättre kvalité🙂