Måtten på detta torn? (bild i inlägget)
Tänkte bara höra om någon vet måtten på tornets bredd, längd och höjd mellan varje våning på denna Bur? Har försökt hitta själv utan att lyckas..
Bild från google.se
Jag har ingen aning, men har såna där rör, och dom är ju ca 4-5 cm i diameter. Så jag skulle uppskatta tornets bredd och längd till ca 12-15 cm. Varje våning är kanske 6-7 cm, så då blir tornet ca 18-21 cm högt.
Men det är ju bara gissningar utifrån din bild.
Mvh,
Jossan Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus
Jag har haft en sådan där, och det stämmer nog som #1 att tornen var ca 20 cm höga.
Dock var den helt värdelös som Bur, för du kan inte ta ut hamstern om den inte själv kommer ut ur tornet, då får du sitta och montera isär hela tornet.
Tycker den var alldeles för plastig och ostabil, och jag skulle aldrig ha en sådan Bur där andra djur eller små barn kan komma i närheten av buren för då har man hamster på rymmen.
Tack för alla svar. Ska inte köpa buren utan ska bygga ett sådant torn då jag tycker det såg så sött ut därav måtten jag skulle behöva =)
#3 Aha.. Jamen då borde mina mått jag skrev vara ganska vettiga. :) Visa gärna bild när du byggt klart! Roligt att se! :D
Mvh,
Jossan Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus
Jag tar o skissar upp det med dina mått så går det ju göra ändringar om det skulle behövas =)