Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 2450 ggr
linn8
0

Tappat en tand!

Hej! Min kompis dvärghamster har tappat en tand och den andra(uppe) är jätte lång. Igår klippte dom av den långa men han har tappat ordentligt men hull. Han är 1,6 år. Dom vet inte hur dom ska göra med honom dom matar honom med bebismat. Hur ska dom göra?

Innan du går hemifrån, kolla både en och två gånger så att du är säker på att du har huvudet med dig!

Denna kommentar har tagits bort.
linn8
0

#1 ok, tänkte det först men om en hamster tappar en tant så spelar inte storleken någon roll:)

Innan du går hemifrån, kolla både en och två gånger så att du är säker på att du har huvudet med dig!

Frosstis
0

Ge mjuk mat, mosa allting ex ärtor, majs, morot m.m. Ge mkt Barnmat och se till att han dricker

linn8
0

#3 ok tack sa smsa henne ikväll:)

Klarar_Hogberg
0

Om du vill kam man också ta pellets och lägga dom i matskålen med lite vatten. Då kommer det bli som en mjuk sörja som passar jättebra till tandlösa eller gamla hamstrar. Om man också vill kan man också lägga till antingen Supreme Selectives(?) pellets som inehåller extra mycket protein eller fiberhjärtarna som då har extra mycket fibrer. Dom innehåller jättemycket bra ingredienser och kommer också "lösas" upp i blandningen.

ღ ѕυcн α ℓσηєℓу gιяℓ, ιη тнιѕ ℓσηєℓу ωσяℓ∂, ∂ση'т кησω ωнαт тσ ∂σ ѕσ ѕнє cαℓℓѕ тнє cяєω. ღ

jossa5
0

Vart tog inlägg #1 vägen?

Men #3 gav bra råd. Är den långa tanden i bra längd nu? Den andra tanden bör ju komma tillbaka.

Men varför har dom låtit hamstern få så långa tänder att den inte kan äta? :/

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

linn8
0

#6 vet inte om den är bra i längd ska be om en bild se. Dom har aldrig varit så noga med skötsel mat mycket att göra i buren. Jag har köpt saker åt deras hamstrar så att dom ska ha mer än ett hus matskålen och vatten. Dom hanterar hamstrarna lite konstigt oxå tycker jag. Typ "hoppar" eller vad man ska säga.