Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 609 ggr
Gizzmo,Cinderella,Tingeling
1

Extra färskfoder? Snabbt svar önskas

Jag såg precis att min hamster blivit ganska smal:( Ser inte ut som att hon lider av detta men jag undrar om man kan ge nån typ av färskfoder så hon kan kanske gå upp lite i vikt igen? Vet tyvärr inte hon väger vanligtvis eller nu. Tack för snabbt svar.

Flygandebanan
2

Nötter innehåller väldigt mycket bra fetter :) Och en hamster som äter mycket nötter går upp i vikt väldigt mycket.. Dvs vill man att ens hamster ska gå ner så plockar man bort nötterna från blandingen och om som nu i ditt val så borde du kanske lägga i några extra solrosfrön ect i matskålen :) 

Lite lördagsgodis..

MVH Flygandebanan "Simon" & das hamsters.

Medarbetare på hamster.ifokus.se

0

Okej tack för svaret #1! Någon annan som har ett bra förslag?

Fiona1234
1

Barnmat är fett och gott för dom :)!

// Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning

Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus

Anna4077
0

Jag använder underlat fröer till min som aktivering och ett tag hade han ganska fri tillgång till det och jösses vad han gick upp i vikt! Det skulle jag prova om jag va du.

Anna och taxen Max

jossa5
0

Tycker du fått bra svar redan, men tänk på att inte ge fri tillgång på allt på en gång, så han bara gluffsar och blir fet. För hamstern ska ju vara lite rund, men inte direkt fet.

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

0

Tack för alla svar! Har nu gett henne solros frö och ska hoppas på att hon ska gå upp lite i vit och bli rund och go igen!:)

BlackandBlue
0

Sen om hon springer väldigt mycket i hjulet så kan man ta bort det vid ett klockslag varje kväll med ;)

// Claudia Bertheau

BlackandBlue's Guldhamsteruppfödning
www.Blackandblues.weebly.com

SandraKtm
0

Solrosfrön, Barnmat och lite ost då och då :)

Sandra och hamstern Memkis:)