Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 724 ggr
cooki3
0

Resa med hamster

Jag ska imorgon åka iväg till halmstad och tänkte ta med mig min hamster, bilresan tar ca 6 timmar och jag undrar om jag kan ha honom i transportburen hela resan eller kommer han bli törstig eller liknande? Tack för snabbt svar :)

Flygandebanan
1

Självklart kommer han bli törstig.. 6 timmar är rätt lång sträcka.
Det du annars kan göra är att du tar med hela din Bur.. Om du har tillgång till det så att säga.

Annars funkar det att du skivar i lite gurka i matskålen tillsammans med torrfodret, kanske lite sköljd sallad också :) En gurka innehåller trots allt ca 96% vatten 😉

MVH Flygandebanan "Simon" & das hamsters.

Medarbetare på hamster.ifokus.se

cooki3
0

#1 okej, tack! han kan inte göra sig illa i stora buren om jag har honom i den? :)

Flygandebanan
0

Hur menar du med att han kan göra sig illa? :) Du menar om han flyger iväg vid svängar o så?

MVH Flygandebanan "Simon" & das hamsters.

Medarbetare på hamster.ifokus.se

SandraKtm
1

Stoppa in en stor bit gurka i transportburen :)

Sandra och hamstern Memkis:)

SandraKtm
0

Förresten så måste buren spännas fast i sätet så att den inte flyger fram om bilen bromsar snabbt :)

Sandra och hamstern Memkis:)

The Idizen
0

Jag tog med mig min hamster till mormor & morfar i somras, ca 3 timmar. Hon var i sin dunabur hela vägen. Buren var fast spänd med 2 st bälten en kudde under till för att buren inte skulle luta och stöd på båda sidorna. Det gick jätte bra! Jag tog ut dom flesta sakerna satt dom inte ska fara runt i buren. Hon hade bara kvar ett lätt hus, mat vatten och några toalettrullar. Tror säkert att det kommer gå bra, men ifall ni ska stanna och tex fika så tänk på att inte lämna hamstern i bilen själv ifall det är kallt. ;)

Live Hjärta Laugh Hjärta Love Hjärta